Gå til innhold

Anbefalt stille-kabinett?


Anbefalte innlegg

Tenkte og skaffe et nytt kabinett som er mye mer stille enn det jeg har for øyeblikket (CM Ghost White 2)

 

Pris:

1-3k?

 

Hva skal det brukes til:

Oftest gaming, men endel tungt redigering også.

 

Vekt:

Usikker hva min pc veier hjemme, men ikke over 10?

 

Plass:

Plass til ATX med disker bakpå (gjemt bak helst) i kabinettet. Istedenfor vanlig disker til høyre i kabinettet.

 

Kjøling:

Har vifter nå, men planer og oppgradere til vannkjøling med x2 eller x3 vifter senere (120mm)

 

Vifter:

Har 2 120mm vifter foran nå, men hadde ikke gjort noe med 3x vifte plass foran og god airflow igjennom.

 

Støy:

Har min egen pc oppe på bordet så den ikke "suger opp" støv, så en stille-kabinett hadde vært supert!

 

Utseende:

Svart farge helst, kan fint ta blå eller rød også. Gjennomsiktig eller ei, bryr meg fint lite.

 

Detaljer:

"thumbscrews" kan være nice bakpå kabinettet hvis jeg skal åpne den enkelt og greit på begge sider.

 

PSU:

Har en 850w strømforsyning, men kan være greit om strømforsyningen i kabinettet er av grei kvalitet :)

 

Casemods:

Eneste jeg kan tenke meg her må være mulig og ha god plass i kabinettet, eventuelt hvis det blir mulig og fjerne de typiske "racks" som står til høyre foran i kabinettet.

 

Formål:

Gaming.

 

Fulgte mest guiden her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=541707

 

Håper og finne et stille kabinett som ikke er altfor stort eller lite så det passer komponentene mine :)

(Forsåvidt de som står i signaturen min)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fractal design r6: https://www.komplett.no/product/959792/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/fractal-design-define-r6-sort#

 

det har innebygd støydemping, plass til ssd disker på baksiden av hk, mulighet for opptil trippel radiator i topp, svart, stilrent, solid byggekvalitett, relativt lett, og ganske god plass også for de fleste.

 

ser faktisk ut som det er plass til en radiator i front også, men det er sikkert noen her som har det kabinettet og kan gi litt mer info rundt det enn meg, jeg har kun erfaring med r5 og et annet litt mindre fractal kabinett jeg ikke husker navnet på.

 

kabinetter kommer uten psu nå, så det trenger du ikke tenke på.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

fractal design r6: https://www.komplett.no/product/959792/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/fractal-design-define-r6-sort#

 

det har innebygd støydemping, plass til ssd disker på baksiden av hk, mulighet for opptil trippel radiator i topp, svart, stilrent, solid byggekvalitett, relativt lett, og ganske god plass også for de fleste.

 

ser faktisk ut som det er plass til en radiator i front også, men det er sikkert noen her som har det kabinettet og kan gi litt mer info rundt det enn meg, jeg har kun erfaring med r5 og et annet litt mindre fractal kabinett jeg ikke husker navnet på.

 

kabinetter kommer uten psu nå, så det trenger du ikke tenke på.

Takker :)

 

Dro på ferie akkurat på denne dagen og har tydeligvis ikke sett denne notifikasjonen eller hoppet over den ved et uhell.

 

Sjekket om kabinettet støtter opp til 30 cm (330 mm) og det gjør den! GULL!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...