Gå til innhold

Bensinmotorer i området 100hk med elektronisk innsprøytning?


Anbefalte innlegg

Jeg er forholdsvis grønn når det kommer til båtmotorer, men har skjønt såpass at eldre bensinmotorer har mye høyere forbruk enn nyere motorer med elektronisk innsprøytning.

 

Jeg ser for tiden på båt i størrelsen 18-20 fot, og disse har da gjerne med motor på rundt 90-150hk. De fleste som jeg finner interessante er produsert rundt 2002-2006.

 

Spørsmålet mitt blir i grunnen når det ble vanlig med elektronisk innsprøytning. Er det noen måte å se dette ut i fra årsmodell og merke / bilder av motor? 

 

Jeg er på utkikk etter en båt og motor som krever minst mulig vedlikehold. Andre tips mottas med takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg ikke tar heilt feil så hva det var Yamaha som kom først ut med disse motorene, dem kom i 2000. Så kom alle andre etter hvor lenge etter er jeg ikke sikker, men dem begynte å produsere en liten stund etter. Så dermed er så alle motorer som stammer fra 20012002 modell skal ha elektronisk innsprøytning. Så når du kjøper en motor fra 2001 så skal dem ha elektronisk innsprøytning. Er ikke sikker hvor mange som ble solgt ny på fra Yamaha på 2000 tallet. Men ser du etter 2001/2002 modell så er du sikker på at  det er en direkte innsprøytning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...