Gå til innhold

– Sony forbyr Fortnite-krysspilling på Switch på grunn av penger


Anbefalte innlegg

 

Syns Sony må få bestemme dette sjølv, nett som MS fekk bestemme sjølv da di var markedsledende på konsollmarkedet.

 

Synes forsåvidt jeg også, de driver en business og hvis det å gjøre det på denne måten er det som gir mest mening for dem så får det bli opp til styret i Sony. Synes dog at #4theplayers markedsføringen kanskje ikke helt står i stil til det de gjør i denne situasjonen :p

Frislepp av konto har sikkert sine bakdeler. Når det kommer til crossplay er det fullt mulig mellom PS4 og PC. Sony ser muligens ingen fordeler av crossplay mellom konsoller di er i direkte konkurranse med så som Xbox og Switch, eventuellt innebærer det å svelge kameler Sony ikkje ser seg tjent med. Spillere får sjølv bestemme om di syns det er ok. Eg ser ingen problem med Sony sitt valg når det kommer til kontoer eller crossplay, sjølv om eg misliker å spille på PS4 mot nokon på PC da vi neppe stiller likt(kontroller vs mus/tastatur).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå må vi ikke glemme at dette med crossplay er en ny ting. Hadde Microsoft ikke ligget så langt bak Playstation i salgstallene denne generasjonen, så ville de sikkert vært skeptiske også. Slik de var når Xbox 360 regjerte. Det er ikke mer enn et år eller to tilbake at dette ønske om crossplay har blitt så "positivt". Før det så folk med skrekk på multiplayermatcher hvor èn person kan bruke tastatur og mus, og den andre håndkontroll. For ikke å snakke om frykten for hacking osv.

 

Er Sony urimelige? Som forbruker er det jo fristende å si ja, men man kan jo forstå hvorfor de tenker som de gjør. Fortnite er jo gratis å spille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frislepp av konto har sikkert sine bakdeler. Når det kommer til crossplay er det fullt mulig mellom PS4 og PC. Sony ser muligens ingen fordeler av crossplay mellom konsoller di er i direkte konkurranse med så som Xbox og Switch, eventuellt innebærer det å svelge kameler Sony ikkje ser seg tjent med. Spillere får sjølv bestemme om di syns det er ok. Eg ser ingen problem med Sony sitt valg når det kommer til kontoer eller crossplay, sjølv om eg misliker å spille på PS4 mot nokon på PC da vi neppe stiller likt(kontroller vs mus/tastatur).

 

Som en ren business beslutning har jeg ikke mye problemer med det heller, men når man ser at crossplay fungerer veldig bra i flere titler så som Rocket League og Minecraft så er det tydelig ingen store tekniske problemer med å få det til. Fortnite hadde crossplay mellom Xbox og PS4 i noen dager helt i starten også før Sony tydeligvis må ha satt ned foten for det. Gir vel forsåvidt mer mening å ha crossplay mellom de forskjellige konsollene enn mellom for eksempel PC og PS4, da, som du sier, pga. kontroller vs m/kb.

 

Det jeg kanskje synes er verst er dog at man blir fullstendig låst ute fra å en gang logge inn på de andre konsollene med samme konto bare man en gang i tiden har fyrt opp Fortnite, eller til og med Paragon etter det jeg har hørt, på PS4. Da blir det en ren business beslutning om at man ikke skal kunne kjøpe ting på Xbox eller Switch for så å bruke det på PS4. Ingen ting som tyder på at det ligger noe annet bak enn at Sony er størst på konsollmarkedet og bruker posisjonen sin for det det er verdt, så får tiden vise om forbrukerne faktisk bryr seg om det eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...