Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kjente/bra advokater strafferett?


Anbefalte innlegg

I forbindelse med en mulig ankesak er jeg interessert i andres mening om kjente/bra advokater innen strafferett, da spesielt grove narkotikasaker, men blir ikke klok av 15 år gamle artikler med 'Norges beste advokater'

 

Mulig jeg poster feil, men hvem er de mer kjente advokater som har greier innen strafferett og da spesielt narkotika? Kjente navn som vekker oppsikt i retten feks.

 

Så vidt jeg forstår må jeg kun stå for reisekostnader dersom de er i et annet distrikt enn meg..?

 

Hittil har jeg bare kommet på J.C Elden.

 

Anonymous poster hash: 5c820...877

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elden er vel den mest profilerte (med god margin), men ikke den eneste. Trygve Staff er veldig flink, og mindre gæren enn faren. Elden har også en del kolleger som er veldig flinke, spesielt Anders Brosveet. Frode Sulland hos advokatfirma Sulland, samt hans kollega Cathrine Grøndahl. Berit Reiss-Andersen er profilert og veldig flink. Øystein Storrvik, Morten Furuholmen og Benedict de Vibe er også kjente navn. Jeg er ganske sikker på at alle de nevnte har erfaring med narkosaker, de fleste som jobber mye med strafferett har nok det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har erfaring med Sulland gjennom en lang sak i flere rettsinstanser, så fikk et godt inntrykk av hvordan han jobber. Empatisk fyr med et velfortjent godt rykte, faglig som menneskelig.

 

Et annet navn som ikke er nevnt her, er Erling Lyngtveit. Han er vel i manesjen enda? Mener han har slått seg sammen med advokatkontoret Hjort. Lyngtveit er tidligere statsadvokat og assisterende riksadvokat, og var forsvarer for høyrepolitiker Henning Warloe i den kjente narkosaken hans.

 

Det jeg vil forslå er at du velger ut fra kriterier som faglig dyktighet, personkjemi og hvor godt forhold advokaten har til politi og domsmyndigheter.

 

Det jeg vil forslå er at du velger ut fra kriterier som faglig dyktighet, personkjemi og hvor godt forhold advokaten har til politi og domsmyndigheter.

Endret av Hans Asperger
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for gode svar. Skal ta en titt på Erling Lyngtveit.

 

Hittil er de mest interessante som har vist interesse Øystein Storrvik, som kunne ta saken personlig og var svært engasjert, samt Ellen Andenæs/Vegard Aaløkken. Sistnevnte så vil begge ta saken, og den av de to som er ledig møte i retten eventuelt. Noen som har innspill på disse to(tre)?

 

Anonymous poster hash: 5c820...877

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...