Gå til innhold

Hjelp til å komme inn i Forsvaret/Førstegangstjeneste


Anbefalte innlegg

Hei! Er en mann på 21 år som for flere år siden besvarte sesjon del 1. På den tiden hadde jeg ingen interesse for å tjenestegjøre, Dette har endret seg veldig mye i ettertid da jeg har begynt et helt anderledes liv, trener idag aktivt 4 - 5 dager i uka og anser meg selv som bra trent på 188cm og 90kg. Har både ringt til forsvaret og sendt mail men de sier de har nok folk og viser ingen antydning til at det er overhode aktuelt å i heletatt vurdere å ta meg inn til sesjon del 2.. skjønner att det er mange som vil inn og greier men vil ikke bare slå meg til ro sånn helt uten videre.. føler jeg kan bidra til mye i Forsvaret siden jeg anser meg selv som veldig praktisk og med stort pågangsmot. Kan og se for meg selv til å jobbe der da jeg har vært interessert i militært og krigføring siden jeg var liten, det som holdt meg tilbake da jeg besvarte sesjon del 1 var vel for det meste att jeg var redd for å reise fra det trygge (familie, venner, etc) og litt for alt det beryktet slitet som er i Forsvaret, men skal man komme noen vei kan man ikke ta den enkleste ruten! Det som hadde vært mest aktuelt for meg er å tjenestegjøre som brannsoldat da jeg skal prøve å skaffe meg jobb som sivil røykdykker/brannkonstabel, men kan og kanskje inn i transporten vist de dekker litt av førerkortet på lastebil som jeg da trenger for å søke meg som brannmann.. har ingenting på rullebladet eller noen helseskader untatt litt svakt langsyn. Fikk Forsvaret til å sende meg en begrunnelse på hvorfor jeg ikke gikk videre til sesjon og der stod det att det var summen av svarene som gjorde att jeg ikke gikk videre til sesjon del 2 og att det ikke går å klage på denne? Hvilken tips har dere for å gå videre i denne saken? Tips? Har virkelig lyst på dette! Har forrresten fullført videregående og fagbrev som bilmekaniker. Beklager for eventuelle skrivefeil da dette blir skrevet i fullfart på mobilen.. på forhand takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jo vært veldig interresant og spennende det, men må man ikke avtjene Førstegangstjenesten før man kan søke videre til eventuelle krigsskoler?

Er noe som heter gjennomgående krigsskole. Man trenger ikke førstegangstjeneste eller befalsutdanning.

 

Eller nå ble jeg usikker om gjennomgående er bare at man slipper å ha befalsskole fra bunnen av.

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...