Gå til innhold

Bedrifter med Facebook-sider risikerer millionbøter etter EU-dom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ifølge Datatilsynet kan regelbrudd føre til bøter på opp mot 4 prosent av brutto omsetning begrenset opp til 20 millioner euro."

 

Det er vel motsatt, opp til 20 millioner euro, eller 4% av brutto omsetning på verdensbasis. Avhengig av hvilke som er størst.

Endret av Spoki0
Lenke til kommentar

Da må dette også rimeligvis gjelde firma som selger på amazon.com, ebay.com, finn.no etc. antar jeg?

 

Jeg antar at det også gjelder firma som har "channels" på youtube.com, instagram og alle andre sosiale nettverk.

 

Jeg antar at disse selskapene nå kommer til å slutte å tilby dette gratis til firma, men tilbyr det mot betaling - for uten betaling får du ingen data processing agreement (DPA) med dem.

 

Ergo mer penger til de sentrale nettverkene. Evnt. flykter de aller største.

 

Ett interessant spørsmål er - hva om et firma reserverer sider på facebook, twitter osv for å unngå squatting. De gjør ingenting men må ha kontroll over merkevaren for å unngå misbruk.

 

De kan da likevel bli bøtelagt, så de kan velge mellom misbruk og evnt svindel av deres kunder gjennom manglende kontroll over merkevaren, eller 4% bot under GDPR-lovene.

 

Pick your poison.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...