Gå til innhold

2x4 gb minne til Ryzen 3 2200G?


Cowboystrekk

Anbefalte innlegg

Skal sette opp en liten setup for noen snart, pris er ekstremt viktig, de spiller litt av og til men ikke krevende spill. Nå i disse tider med ekstremt drøye ram-priser tenker jeg å sette i 2x4 3200-minne da prisforskjellen ned til tregere minne ikke er så stor, men ser at ytelsa i spill vil bli betraktelig bedre med 3200 vs 2133. Ser det finnes LPX-brikker med 2400 ned i 850,- men litt skeptisk til så tregt minne med ryzen.

 

Finner bare disse:

https://www.proshop.no/RAM/GSkill-TridentZ-DDR4-3200-C16-DC-SR-8GB/2523820?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

 

https://cdon.no/elektronikk/corsair-vengeance-lpx-red-ddr4-pc25600-3200mhz-intel-cl16-lv-2x4gb-p34541466?utm_term=Corsair+Vengeance+LPX+Red+DDR4+PC25600/3200MHz+Intel+CL16+LV+2x4GB&utm_content=34541466&utm_campaign=prisjakt_no_PC+-+Comp+-+RAM+Memory_home-electronics&tduid=635cf511f878ebfc39bd8b9aa5d3a122&affId=2097229&utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc

 

https://www.proshop.no/RAM/Patriot-Extreme-Performance-Viper-4-Series/2536674?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

 

Noen som har testet noen av de? Synes det er et h... å søke etter minnekoder på diverse hovedkortsider samt at jeg har lest at kompabilitet har blitt betraktelig bedre de siste månedene med diverse biosoppdateringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

G.Skill TridentZ er vel mye bedre en Corsair Vengeance LPX for sistnevnte kan være knotete å få høyere hastigheter en stock på x370 vertfall. Bør ha nyeste bios i så fall. Men uansett har vel ikke rask ram så veldig stor betydning bortsett fra APU. Der skjermkortet bruker minne.  

 

Tviler på du merker særlig forskjell på ram om du har under GTX 1070 skjermkort må være APU i så fall.

Men alikevell blir det langt unn gaming opplevelse uansett. Tror er like viktig å ha mye ram 16 GB minimum på APU.

 

Faktisk sist jeg testet med GTX titan SLI klarer jeg fint med 8 GB ram 2133 mhz brikke på stock hastighet uten å få veldig mye dårligere ytelse om cpuen er klokket til 3.6 ghz.

 

Men hvis du senere vil oppgradere til ryzen 7 3700 så hadde jeg kjøpt god rambrikker. Eller GTX 1180.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hmm, ser proshop har G.skill Sniper X 3200 2x8 for 1800,- De skal visstnok være designet for Ryzen 2XXX. Kanskje jeg skal få dem til å vente litt og spare opp noen hundrelapper til, men mindre det dukker opp noe på finn.no. Kunne vært snedig med så mye og kjapt minne slik at de f.eks kan oppgradere til en Ryzen 3\4XXX om et par år og smette inn et dedikert skjermkort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...