Gå til innhold

LINUX, NTFS, SKJERM, SKRIFT, KERNEL!!!


Anbefalte innlegg

Jeg har begynt på linux igjen... uansett har jeg noen problemer jeg håper å få hjelp på...

 

(btw. bruker RedHat 7.2)

 

Jeg har en t-bird 1,33... Jeg har prøvd å finne en ny kernel, men roter meg bort i virrvarret på hva jeg skal laste ned. Er det noen som kan gi en direkte link til den nyeste kernelen jeg bør laste ned?

Vil dette hjelpe med NTFS problemene (Mounting av NTFS partisjon)

 

Hvordan automounter jeg?

eks. når jeg mounter: mount /dev/hda1 /mnt

går alt greit, men når jeg etter det mounter: mount /dev/hda2 /mnt

kommer jeg inn på hda2, men da er hda1 "unmounted"

Jeg skulle ønske maskinen mountet de 5-6 fat partisjonene automatisk, slik jeg kan bare bare lage en harddisk link som peker til hver av dem...

 

Jeg klarer ikke å endre skrift... Jeg endrer den, men den bare går tilbake til "løkkeskrift!)

Skriften er i tillegg uklar... Er det noen fontpakker jeg kan laste ned for bedre skrift?

 

Please, hjelp meg :smile:

 

Mvh

Allyse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Jeg har en t-bird 1,33... Jeg har prøvd å finne en ny kernel, men roter meg bort i virrvarret på hva jeg skal laste ned. Er det noen som kan gi en direkte link til den nyeste kernelen jeg bør laste ned?

Vil dette hjelpe med NTFS problemene (Mounting av NTFS partisjon)


 

Last ned den siste 2.4.X kjernen. Stabil og fin, samt støtter alt av nye enheter ol. Linux har begrenset NTFS-støtte, men lesing skal gå greit. Bare kompiler NTFS-støtte som en modul, og mount partisjonene.

 

Quote:


Hvordan automounter jeg?

eks. når jeg mounter: mount /dev/hda1 /mnt

går alt greit, men når jeg etter det mounter: mount /dev/hda2 /mnt

kommer jeg inn på hda2, men da er hda1 "unmounted"

Jeg skulle ønske maskinen mountet de 5-6 fat partisjonene automatisk, slik jeg kan bare bare lage en harddisk link som peker til hver av dem...


'mkdir /mnt/c'

'mkdir /mnt/d'

osv.

Legg så inn i /etc/fstab:

/dev/hda1 /mnt/c ntfs defaults 0 0

 

Quote:


Jeg klarer ikke å endre skrift... Jeg endrer den, men den bare går tilbake til "løkkeskrift!)

Skriften er i tillegg uklar... Er det noen fontpakker jeg kan laste ned for bedre skrift?


Please, hjelp meg :smile:


 

Spesifiser. "Løkkeskrift"? Hvor? I term, i Gnome/KDE?

Lenke til kommentar

Denne automounten, fungerer den til å mounte windowsdisker også?

 

(har Red Har 7.2 på hdb, win2k på hda.1, stuff på hda.3, hda.4 og hda.5 (hda.2 går inn som utvidet dos-partisjon. rar måte å måle på))

 

Er en skikkelig n00b når det gjelder linux, så... et pent svar uten alle STFU, OMG, n00bz sux0rz og | 0w|| j00 er å foretrekke...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-04 12:40, FauSt_ skrev:

Denne automounten, fungerer den til å mounte windowsdisker også?


(har Red Har 7.2 på hdb, win2k på hda.1, stuff på hda.3, hda.4 og hda.5 (hda.2 går inn som utvidet dos-partisjon. rar måte å måle på))


Ja. Nå vil Window$-diskene dine mountes under oppstart.

 

Quote:


Er en skikkelig n00b når det gjelder linux, så... et pent svar uten alle STFU, OMG, n00bz sux0rz og | 0w|| j00 er å foretrekke...


 

Umh... Alrighty then...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...