Gå til innhold

[Løst] Oppgradert hastighet altibox fiber


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke jeg Mumriken annet enn  att det ble oppgradert firmware (merlin) og NG .

Mtp at min rt66u (som er svakere enn din) ikke har problemer med 300(300/300fiber fra altiboks) over 5Ghz båndet og 1Gbps over wan så er det jo åpenbart ikke router (med mindre du kjørte VPN gjennom den).

Lenke til kommentar

Om en ser på bildet som LMH1 la ved så var da hastigheten på WAN hos meg før med Asus 100Mbps uansett om jeg da kjørte VPN eller hadde kjøttkaker til middag :)

 

Brukerfeil kanskje du må da forklare meg hva som eventuelt er forskjell fra asus router og pfsense. Resten av oppsettet er det samme.

Lenke til kommentar

Om en ser på bildet som LMH1 la ved så var da hastigheten på WAN hos meg før med Asus 100Mbps uansett om jeg da kjørte VPN eller hadde kjøttkaker til middag :)

 

Brukerfeil kanskje du må da forklare meg hva som eventuelt er forskjell fra asus router og pfsense. Resten av oppsettet er det samme.

Nevnte bare vpn siden det krever mye cpu av router. En pfsense boks er jo ofte selvkonfigurert maskinvare som da nødvendigvis takler bruk av vpn mye bedre.

 

Om ikke det er en faktor så er det stooor sannsynlighet for at det er brukerfeil pga hastighetene du nevner er langt under det selv jalla routerer klarer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...