Gå til innhold

stillegående harddisk...


Anbefalte innlegg

Har en gammel harddisk og denne syns jeg støyer fælt... Den summer og lager mer støy en noe annet inni kabinettet mitt.

 

Har noen et godt tips til en stillegående harddisk. Har kjøpt en 120 GB Western Digital, men jeg skulle hatt en på 40 - 60 GB ved siden av. Trenger ikke være noe råskinn i hastighet, bare den er stillegående.

 

Det at den gir fra seg litt lyd når den skriver er vel nesten umulig å unngå, men jeg er lei av summelyder hvertfall.

 

bertie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp mottatt en Seagate Barracuda IV, og den er vanvittig stillegående. Hadde en IBM 34GXP fram til nå, denne lå innkapslet i Biltema støyisoleringsmatter. Da jeg skulle overføre data, lå IBM'en inni kabinettet, inni støyisoleringsmattene, mens Seagate'n lå oppå kabinettet. Likevel hørte jeg IBM'en mye, mye bedre. Nå hører jeg ikke Seagate'n i det hele tatt, samme hvor godt jeg prøver (og resten av maskinen er også veldig stillegående). Og så er ikke Seagate-diskene kjent for mange feil, slik IBM 60 og 75 GXP, Western Digital og Maxtor er. Så jeg er kjempefornøyd, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Seagate ikke kjent for feil? Seagate må en av de diskene jeg har hatt mest problemer med. Faren min har en 6.4GB seagate harddisk. Den har kræsjet 4 ganger i år.. og min seagate harddisk surra seg til når jeg hadde win 98.. masse feil på disk osv.. har fortsatt en haug med feil.. gidder ikke å fixe de siden jeg skal kjøpe ny harddisk alikevel.. og det skal være Western Digital. De beste diskene jeg har vært borti enda er Quantum disker. De må være en av verdens beste disker. har en 500MB, en 4.3GB og en 20GB fra de.. og de har aldri hatt noen feil! det skal jeg si deg er kvalitets disker.

Det eneste jeg kan si er bra med Seagate er at de er raske. Støy hører jeg heller ikke noe av siden jeg har 4 vifter i kabinettet.

 

og siden jeg ser du plapler i vei med at IBM, WD og Maxtor er dritt harddisker, så er vel du Seagate fan.. Det var vel ikke noen flere harddisk merker du skulle putte på svartlista di?

 

_________________

fUsiOn

 

Abit KT7

Duron 800@[email protected]

Alpha PAL8045

320MB RAM PC133@137Mhz

Asus V7700 GF2 Ultra

Actima 50x CD-ROM

Creative brenner 12x10x32

20,4GB Seagate drit!

 

3404 Poeng i 3Dmark 2001

 

[ Denne Melding var redigert av: fUsiOn på 2002-03-04 16:48 ]

Lenke til kommentar

Tenkte bare på en støysvak harddisk jeg. Trenger ikke noen diskusjon på om IBM eller WD eller Maxtor eller noe.

 

Alle disker kan kræsje eller ha feil!

 

100% feilfrihet blant produsenter av harddisker er vi langt unna ser det ut til...

 

Er alle 5400-disker i disse dager "lydløse" eller er det noen som skiller seg ut?

 

bertie

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-04 16:44, fUsiOn skrev:

Seagate ikke kjent for feil? Seagate må en av de diskene jeg har hatt mest problemer med. Faren min har en 6.4GB seagate harddisk. Den har kræsjet 4 ganger i år.. og min seagate harddisk surra seg til når jeg hadde win 98.. masse feil på disk osv.. har fortsatt en haug med feil..


Tror nok ingen harddisk-merker er totalt fri for feil . Heller ikke Seagate. Og harddisker har nok større sjanse for feil enn de fleste andre komponenter. Men på de diskusjonsfora jeg har vært på, går det stort sett igjen at WD, Maxtor og IBM GXP 75 og 60 er de merkene som folk plages mest med. Noe av dette skyldes selvfølgelig at disse er de mest kjøpte merkene, men jeg tror ikke dette kan forklare alt.

Quote:


gidder ikke å fixe de siden jeg skal kjøpe ny harddisk alikevel.. og det skal være Western Digital. De beste diskene jeg har vært borti enda er Quantum disker. De må være en av verdens beste disker. har en 500MB, en 4.3GB og en 20GB fra de.. og de har aldri hatt noen feil! det skal jeg si deg er kvalitets disker.


Jeg har selv ikke vært mye borti Quantum-disker, men jeg tror som deg at disse er blant de bedre (men nå er jo Quantum kjøpt opp av Maxtor).

Quote:


Det eneste jeg kan si er bra med Seagate er at de er raske. Støy hører jeg heller ikke noe av siden jeg har 4 vifter i kabinettet.


Det vil jeg tro. Selv har jeg alt i alt 5 vifter, men dem kjører stort sett på mellom 3 og 5 volt, så dem er praktisk talt helt lydløse. Men likevel må jeg åpne kabinettet for å høre Seagate'n.

Quote:


og siden jeg ser du plapler i vei med at IBM, WD og Maxtor er dritt harddisker, så er vel du Seagate fan.. Det var vel ikke noen flere harddisk merker du skulle putte på svartlista di?


 

Jeg er ikke fan av noe som helst. Jeg kjøper harddisk (og andre ting) blant annet ut fra den erfaringen jeg har hatt. Og valget falt til slutt på Seagate'n. Og jeg har ikke angret et sekund...

Lenke til kommentar

jeg haddeogså enstøyette harddisk men så fikk jeg nokk!!

så tok jeg å laget en hjemmelaget støydemping der jeg festa hardisken i sylte strikker somigjen ble stripsa til sidene. tilslutt satte jeg en til over dem slik at det danna seg to kryss. da hang hardisken i lufta og var så og si støyfri.

Lenke til kommentar

snakk om stillegående harddisk.. du sa du ikke trengte en super rask harddisk? Kjøp en 5400rpm.. sjekk kanskje på tester osv om de blir varme.. for hvis du vil fjerne støy fra harddisk så kan du kjøpe Silent Drive greier på Komplett. Har sett og hørt en sånn en på skolen.. riktig nok til en gammel PC, men du kan si det sånn at harddiskene som stod i maskinene ved siden av den med Silent Drive bråkte en del mer.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=6&s=pl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...