Gå til innhold

CPU høyere enn vanlig etter reinstallering av Windows


Anbefalte innlegg

Heisann, i det siste så har jeg hatt et problem med at spill fryser og så stopper å fungere. Dette var tilfellet med de fleste spill, så jeg reinstallerte windows og slettet alt på alle diskene mine. Nå etter reinstalleringen så har CPUen vært mye høyere enn vanlig og den klarer ikke kjøre spill lenger da den er på 100% etter nesten ingenting. Spill lagger veldig ettersom den er på 100%, noe de aldri har gjort før. 

 

La ved et bilde som et eksempel, noen tips?

https://imgur.com/a/i5Jxdbq

 

Jeg har windows 10 og CPUen jeg har er i5-6400.

Endret av Venuckt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge siden er det du installerte Windows 10 på ny? Og kan det kanskje være en mulighet at maskinen din driver å laster ned noen Gigabyte med oppdateringer og installerer det i bakgrunn? :) Ellers så har du ikke lagt ved noe bilde :)

 

Oppdaterte førstepost med en link til et bilde.

 

Jeg lastet ned windows 10 for kun noen få timer siden, så er mulig det er noen oppdateringer som driver å går i bakgrunn, men ville det da ikke vist seg veldig tydelig på lista i oppgavebehandling?

 

Normalt så utgjør spillene mellom 90-95% av CPUen hvor resten deler på de få prosentene, så er vell spillet som drar hele CPUen. På Rust så er CPUen på 100% når jeg er på menyen og den klarer ikke engang å loade inn på en server.

 

Antimalware Service Executable kan også brått dra opp til 30%.

Endret av Venuckt
Lenke til kommentar

Ser at Wsappx er på andreplass på listen din, den vil stjele alt av krefter så lenge det er mulig.. Dette er en tjeneste som oppdaterer Windows, den vil stjele både skrive og lese hastighet på disken og ta krav på mye av minne/ram...  Når du kjører opp ett spill vil det jo være en prioritet, men du vil alltids ha en høy prioritet bakgrunnsaktivitet som kjører :)

Lenke til kommentar

Da skal jeg vente og se, takk for svar :D Ble kanskje litt bekymret over at jeg hadde ødelagt noe. Får bare håpe at jeg klarte å fikse problemene jeg hadde med spillene som gjorde at jeg først reinstallerte windows.

Håper det ordner seg :) Jeg er 99,99% sikker at det er oppdateringene som hefter deg for øyeblikket :) Nødvendigvis ikke bare Windows men også oppdateringene Rust og annet du har innstalert på maskinen også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...