Gå til innhold

AMD XP 2800+ PC


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe "ny" pc nå og har satt opp disse delene:

 

Har tenkt til å kjøpe disse komponentene:

 

Epox EP-8RDA+ 736 komplett

AMD Athlon XP2800+ 1094 komplett

Twinmos TwiSTERDDR-DIMM, 512 MB, WLCSP chip, CL2, PC3200 996,44 komplett

NEC-1300A DVD BRENNER 950 komplett(kan den brukes som DvD leser og?)

Taisol CPU Kjøler 3000+ 295,00 microplex

Q-Tec Strømforsyning 400W 341 komplett

ColorCase "Noblesse" 495 microplex

Samsung diskettstasjon sort 1.44 139,- komplett

Logitech Tastatur svart 168 komplett

Kabler: Strøm,harddisk kabel(?)

 

Jeg har dette:

 

G4Ti4200,Logitech mx300, WD120GB 8mb og en Hansol skjerm fra før.

 

Noen forslag på endringer,tillegg etc?? Blir VELDIG glad for svar, takk!

 

GOD JUL!

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp heller Abit NF7 eller NF7-S

 

Når man først blir bitt av OC-basillen er det frusterende å vite at man sparte inn en hundrelapp eller to på et dårligere HK. :sick:

 

Har du i tilleg råd til å bruke 300,- mer på minne så kjøp OCZ 512MB DDR PC3200 EL PLATINUM. Hvis ikke kan du likegodt spare 400 kroner å kjøpe NoName PC3200 brikker som klokker like godt som TwinMos.

Lenke til kommentar

Et lite tips til:

 

Ikke kjøp billig kabinett hos Microplex og billig PSU fra Qtec (som er kjent for dårlige PSU'er som yter mye mindre enn oppgitt)

 

Eksempelvis så er AOpen H600B et mye bedre (og penere) kabinett, hvor du får med en bra og stillegående PSU. Dette koster til og med mindre enn den løsning du hadde satt opp.

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar
http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=2...06&l=2&lantall=

 

Jeg ser på denne viften fra MPX og lurte på om denne holder så slipper jeg frakt fra microplex??

Den er bra. Stille og fin, men vifta kan bli litt svak ved hard overklokking.

 

Driver å tester den ut på en XP2500+ @ 2,33 Ghz med 1,95V, men har skiftet til kraftigere vifte for å holde meg under 55 grader med load.

Lenke til kommentar

356speedster skrev 16/12/2003 : 00:04

 

(Mr.SS @ 15/12/2003 : 12:56)

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=2...06&l=2&lantall=

 

Jeg ser på denne viften fra MPX og lurte på om denne holder så slipper jeg frakt fra microplex?? 

 

Den er bra. Stille og fin, men vifta kan bli litt svak ved hard overklokking.

 

Driver å tester den ut på en XP2500+ @ 2,33 Ghz med 1,95V, men har skiftet til kraftigere vifte for å holde meg under 55 grader med load.

 

Har akkurat kjøpt meg xp2800 barton med den vifta du henviser til, har testet den ut et par dager og kommet til noe den samme konklusjon som "356speedster" uttaler.

 

Kjører for øyeblikket CPU på 12.5(låst)x180MHz FSB= 2250MHz, 1.7 volt. Kjøleren ser ut til å takle dette noenlunde bra, ligger på 41 grader idle og 47-49 grader load, har også kjørt FSB på 190MHz(=2375MHz) (uten de helt store endringer i temperatur, men hvis du kjøper denne kjøleren er det viktig med god gjennomtrekk i kabinett. Har selv 5x80mm vifter som kjører på 7 volt. Fjerner jeg disse øker CPU temp ganske masse.

Så hvis du vil ha en svært stillegående kjøling og ikke skal overklokke noe særlig kan jeg anbefale denne, men hvis du er mer opptatt av å tyne ut hver eneste MHz må du nok revurdere ditt valg...

 

MVH Lars

 

(EDIT: Skrivefeil)

Endret av Amphipod
Lenke til kommentar
IKKE kjøp Q-tec! det er no forbanna dr*t!

 

har Silent Boost selv og den er ingen ting annet en en fornøyelse:)

Jepps Q-Tec er no dritt, er selv i "krig" med de nå. De oppgir spesifikasjonene på PSU på en helt feil måte noe som jeg beviser her. En Q-Tec PSU på 400W kan man ikke trekke 400w konstant fordi de oppgir peak load som det de skriver på PSU'en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...