Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Biologi 2 eksamen 2018


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går på vg2 og har eksamen i bio2 nå. Har ikke hatt bio1 siden skolen min ikke tilbyr dette i år. Tror dere dette har mye å si for eksamensresultatet mitt?

Er flere i min klasse som ikke hadde bio1 ifjor, så tror neppe det har noe å si:) kan selvfølgelig være en fordel, men bio1 pensum er ikke pensum i bio2

Lenke til kommentar

Utifra det jeg har fått med meg så er ikke CRISPR en del av pensum i biologi enda, klarte f@@@ ikke å tegne den gelelektroforesen... Noen andre som mener at del 2 i år var overraskende vanskelig i forhold til tidligere år?

Endret av Ninka1616
Lenke til kommentar

Er alle i landet sitt like? 

Syntes noen av oppgavene var helt tullete, å basere en hel oppgave på del 2 om en metode som ikke engang står noe om i boken, og kun få 1 setning angående hva den går ut på?

Ser på tidligere forhåndssensureringer fra Biologi 2 eksamener, og i 2012/2013 var det ingen av 217 besvarelser som fikk karakteren 6. Oppgavene og kriteriene er altfor høye etter min mening. Tror faktisk at det er langt i fra alle biologilærere som hadde fått 6 på disse biologi eksamenene.

Lenke til kommentar

Er alle i landet sitt like? 

Syntes noen av oppgavene var helt tullete, å basere en hel oppgave på del 2 om en metode som ikke engang står noe om i boken, og kun få 1 setning angående hva den går ut på?

Ser på tidligere forhåndssensureringer fra Biologi 2 eksamener, og i 2012/2013 var det ingen av 217 besvarelser som fikk karakteren 6. Oppgavene og kriteriene er altfor høye etter min mening. Tror faktisk at det er langt i fra alle biologilærere som hadde fått 6 på disse biologi eksamenene.

 

Ja, alle i hele landet får lik eksamensoppgave

 

Helt enig her, helt tullete eksamensoppgave. Jeg løste ALLE tidligere eksamenssett og hadde det meste riktig i forhold til løsningsforslag.. Vi får håpe at forhåndssensuren senker krav for karakteren 6, for slik det ser ut nå så var alle her på skolen misfornøyde med oppgaven med CRISPR.

Endret av Ninka1616
Lenke til kommentar

Hadde selv eksamen i dag og syntes den var helt grei. Å syte over at CRISPR ikke er en del av kompetansemål er vel forsåvidt greit, men når man velger biologi som valgfag forventes det vel kanskje at man følger med i media skal man ha toppkarakter. CRISPR er en metode som lenge har vært i søkelyset, og hvis man ikke har fått med seg den sier det vel litt om interessen etter min mening. 

 

Eksamen var krevende, men hvis man har fulgt med i timer og lært seg det man skal er det jammen ikke umulig å oppnå en 6er. 

Lenke til kommentar

Hmm, vel.. Nå er ikke jeg over gjennomsnittet interessert i biologi, og hvis det er det som må til for å få en sekser så ryker vel den der. Men både Fysikk 2, Kjemi 2 og R2 er jo fag som er mer krevende enn Biologi 2, men om man ser på statistikken forteller ikke den det samme.. Men dog kan det også ha litt med hvilke elever som velger de forskjellige fagene.

Lenke til kommentar

Skjønte ikke hvordan jeg skulle tegne gelelektroforesen, vi fikk jo ikke informasjon om hvor lange DNA-bitene var? er ikke det hele poenget? :huh:  Hva svarte dere på siste spørsmål forresten? det om tvillinger og MS

Man ser på størrelsen av plasmidfragmentet som blir kuttet av Cas9-enzymet og restriksjonsenzymet. 

Lenke til kommentar

 

Skjønte ikke hvordan jeg skulle tegne gelelektroforesen, vi fikk jo ikke informasjon om hvor lange DNA-bitene var? er ikke det hele poenget? :huh: Hva svarte dere på siste spørsmål forresten? det om tvillinger og MS

Man ser på størrelsen av plasmidfragmentet som blir kuttet av Cas9-enzymet og restriksjonsenzymet.

Det stod ingenting om størrelsen på disse heller?

Lenke til kommentar

 

 

Skjønte ikke hvordan jeg skulle tegne gelelektroforesen, vi fikk jo ikke informasjon om hvor lange DNA-bitene var? er ikke det hele poenget? :huh: Hva svarte dere på siste spørsmål forresten? det om tvillinger og MS

Man ser på størrelsen av plasmidfragmentet som blir kuttet av Cas9-enzymet og restriksjonsenzymet.

Det stod ingenting om størrelsen på disse heller?

 

 

Nei tror ikke det, skjønte ihvertfall ikke hvor vi så det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...