Gå til innhold

Medisin i Polen


01gutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg studerer ikke medisin selv, men jeg vet at det er mange studenter som er medlem av ANSA. Det du kan gjøre er å sende melding til de forskjellige ANSA-lagene. På ANSA sine nettsider finnes det en oversikt over hvilke byer i Polen som har medisin

 

Under har Jeg linket til Facebook-sidene til de forskjellige byene som har agenter i Norge. 

 

ANSA Poznan

ANSA Warszawa

ANSA Bydgoszsz

ANSA Krakow

ANSA Gdansk

 

Edit: Det finnes muligheter for å studere medisin i andre land også. ANSA har en god oversikt på land hvor de har medlemmer her: http://www.ansa.no/Studier-i-utlandet/For/fag/helsefag-og-medisin/medisin/ 

Endret av Faller
Lenke til kommentar

Hvorfor fraråder ANSA det?

 

Det er fordi før fikk selv de med 2 i karaktersnitt studere medisin i Polen, selvom det ikke er tilfelle nå lenger. De har fremdeles dårlig rykte på seg, og norske myndigheter vil ikke godkjenne medisinstudenter fra Polen, da de ikke oppfyller alle kravene til helsemyndighetene i Norge, blant annet praksis.

 

Jeg vil påpeke, dette er noe har hørt fra tidligere medisinstudenter i Polen og kan ikke bekrefte dette.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor fraråder ANSA det?

 

Det er fordi før fikk selv de med 2 i karaktersnitt studere medisin i Polen, selvom det ikke er tilfelle nå lenger. De har fremdeles dårlig rykte på seg, og norske myndigheter vil ikke godkjenne medisinstudenter fra Polen, da de ikke oppfyller alle kravene til helsemyndighetene i Norge, blant annet praksis.

 

Jeg vil påpeke, dette er noe har hørt fra tidligere medisinstudenter i Polen og kan ikke bekrefte dette.

 

Det siste du sier om godkjenning kan bekreftes. 

Lenke til kommentar

 

Hvorfor fraråder ANSA det?

 

Det er fordi før fikk selv de med 2 i karaktersnitt studere medisin i Polen, selvom det ikke er tilfelle nå lenger. De har fremdeles dårlig rykte på seg, og norske myndigheter vil ikke godkjenne medisinstudenter fra Polen, da de ikke oppfyller alle kravene til helsemyndighetene i Norge, blant annet praksis.

 

Jeg vil påpeke, dette er noe har hørt fra tidligere medisinstudenter i Polen og kan ikke bekrefte dette.

 

 

Hei,

Dette stemmer ikke. ANSA frarådet medisin i Polen i en periode sommeren 2016 fordi det var usikkerhet knyttet til mulighetene for å få autorisasjon som lege i Norge. Dette var grunnet tekniske og byråkratiske omlegginger  i Norge og på studiet i Polen.

Det er ingen garanti for at medisinstudier fra utlandet blir autorisert i Norge, men Polen er ikke mindre trygt enn andre.

 

Jeg kan forøvrig anbefale å kontakte ANSAs informasjonsenter hvor man kan få gratis veiledning om studier i utlandet. http://www.ansa.no/Studier-i-utlandet/For/ansa-informasjonssenter/

 

Hilsen

Ole Kristian Bratset, president i ANSA

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...