Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Store prisforskjeller på samme jobb


Anbefalte innlegg

Har hatt bilen på EU-kontroll og de fant noen ting som måtte fikses, men de har ikke gitt meg no prisestimat...selv etter at jeg har purret på de tre ganger.

 

Så jeg sendte mail til 3 andre verksteder.

 

Verksted A (Mekonomen)

8937 kr

 

Verksted B (Meca)

5600 kr m/mva så sant bremsecalipere fungerer bak

 

Verksted C

ikke svart enda

 

Det jeg lurer på da er følgende:

 

1. Hva kan være årsaken til de store prisforskjellene

2. Hva koster det å fikse bremsecalipere?

3. Bør man bare gå for den billigste?

post-122470-0-86205800-1525424248_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være flere grunner tilbud? Ellers kan det være de billigste har lærlinger og ikke folk med lengere erfaringer.

 

Det neste som kan være tilfelle ikke alle oppgir alt av priser men tar det etterpå.

Spør heller hva de prisene inneholder hva de gjør etc. Er letter hvis du vet hva feil på bilen så kan du spørre direkte om det.

For ikke overraskene de gir først en pris også skal man betale blir prisen ofte høyere en lovet.

 

https://www.autodoc.co.no/ridex/8100261?grmk=1&gclid=EAIaIQobChMIndSisNrr2gIVUtwZCh0oUAkpEAQYASABEgKK3PD_BwE&gclsrc=aw.dshttps://www.autodoc.co.no/ridex/8100261?grmk=1&gclid=EAIaIQobChMIndSisNrr2gIVUtwZCh0oUAkpEAQYASABEgKK3PD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Bare søk på bremsecalipere + bilmerke så finner du pris på det.

Nå er det ikke sikkert alle verksted har orginale deler.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

De tar seg rimelig god tid mange, hvor de alltids overestimerer antall timer...

 

Fikk prisoverslag på ca 11K for å fikse håndbrekket (Vaier som var noe slakk) samt skifte bremseskiver og foring på styrestagene.. Så var det vel en ting til jeg ikke husker..

 

Dette var på Mekonomen..  Bestilte delene selv fra Biltema og fikk svogern til å gjøre det, som ikke er utdannet mekaniker akkurat..

Kostet i underkant av 2000,- kroner i deler og han brukte knappe 2 timer på jobben som Mekonomen hadde estimert å bruke 6timer på :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan være flere grunner tilbud? Ellers kan det være de billigste har lærlinger og ikke folk med lengere erfaringer.

 

Det neste som kan være tilfelle ikke alle oppgir alt av priser men tar det etterpå.

Spør heller hva de prisene inneholder hva de gjør etc. Er letter hvis du vet hva feil på bilen så kan du spørre direkte om det.

For ikke overraskene de gir først en pris også skal man betale blir prisen ofte høyere en lovet.

 

https://www.autodoc.co.no/ridex/8100261?grmk=1&gclid=EAIaIQobChMIndSisNrr2gIVUtwZCh0oUAkpEAQYASABEgKK3PD_BwE&gclsrc=aw.dshttps://www.autodoc.co.no/ridex/8100261?grmk=1&gclid=EAIaIQobChMIndSisNrr2gIVUtwZCh0oUAkpEAQYASABEgKK3PD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Bare søk på bremsecalipere + bilmerke så finner du pris på det.

Nå er det ikke sikkert alle verksted har orginale deler.

 

De vet hva som er feil på bilen. Jeg sendte de kontrollseddelen. Mekonomen sendte et skriftlig tilbud i form av en PDF for alt er oppført (hva som fikses, timer, materialle etc.)
 
Meca skrev bare en setning i mailen "5600 kr m/mva så sant bremsecalipere fungerer bak"
 
Vanskelig å estimere syns jeg.
 
Hvis jeg går utifra den dyreste så blir det 828 kroner. Og hvis det gjelder for begge bak blir det 1656.
 
Timeprisen til Meca aner jeg ikke. Hvis jeg anslår at det er 790 (samme som Mekonomen) og gjetter på 2 ekstra arbeidstimer er vi oppe i 1580.
 
Tilsammen 3236.
 
Det er jo vill gjetting fra min side, men kommer da på 8836 hos Meca.
 
Så kanskje jeg burde gå for Meca...aner ikke.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...