Gå til innhold

Hvor lang tid før lønnskrav?


Anbefalte innlegg

Jeg har inkassogjeld som har gått til namsmann. Pga svært lav inntekt har alt blir lagt på vent med "intet til utlegg". Nå har jeg fått en midlertidig stilling med ok lønn, men jeg har ingen anelse om det blir to uker, fire uker eller to måneder jeg får lønn for siden jeg er innleid for å dekke et kortvarig behov. Bør jeg ta kontakt med namsmann med en gang selv om jeg ikke vet om jeg engang får lønn for en full måned, eller kan jeg vente, bruke første lønn på å betale ned så mye jeg kan av det som ikke har gått til inkasso, og kontakte namsmann om det virker som jeg kan få mer enn en full lønn?



Anonymous poster hash: 39435...481
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du tar bare kontakt med namsmannen når du har en åpen/aktiv sak der. Har du ikke det tar du kontakt med kreditorene.

 

Ting som ikke har gått til inkasso betales før ting som har gått til inkasso. Gjør unna små krav først så du får færre krav/kreditorer å forholde deg til.

Lenke til kommentar

Du tar bare kontakt med namsmannen når du har en åpen/aktiv sak der. Har du ikke det tar du kontakt med kreditorene.

 

Ting som ikke har gått til inkasso betales før ting som har gått til inkasso. Gjør unna små krav først så du får færre krav/kreditorer å forholde deg til.

 

Tanken er jo å prøve å unngå at alle kreditorene krever lønnstrekk samtidig, å få til en ordning så alle får litt og jeg fortsatt får betalt husleia. Uansett er det jo håpløst å prøve å forhandle med noen når jeg ikke vet noe om hvor mye jeg kan tilby eller hvor lenge jeg får lønn.

 

Men jeg bør da egentlig ta kontakt så snart som mulig, selv om jeg ikke vet noenting om fremtidig lønn?

 

Anonymous poster hash: 39435...481

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...