mars001 Skrevet 14. desember 2003 Skrevet 14. desember 2003 Grunnen til jeg lurer er fordi jeg ikke får tvutgangen som er på skjermkortet til å funke, det blir bare svart/hvitt. Har prøvd på forskjellige TV'er og med masse forskjellig software, så det fungerer ikke. Noen peil på om det finnes et PCI kort som er kun en TV utgang ?
Tomle Skrevet 14. desember 2003 Skrevet 14. desember 2003 Grunnen er mest sannsynlig at du sender S-video signal ut fra grafikk kort men har en vanlig composite kabel til TV'en. S-video sender 2 signaler (krominans/luminans) mens i komposite har du et signal med all informasjon. Prøv å sette til composite signal ut først. Eller bruk riktig kabel Har du nVidia kort? Prøv dette programmet: http://tvtool.info/ Enklere å bruke med TV-ut. Eller søk på forumet da dette er omtalt utallige ganger.
mars001 Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Skrevet 14. desember 2003 Hmm, det kan jo være feil kabel altså. Jeg bruker en sånn liten snabb som fulgte med skjermkortet (overgang fra svhs->compositt) skulle jo tro den fungerte ? Videre kjører jeg en composittkabel inn i scart. Dette har fungert på tidligere kort. vil denne kabelen hjelpe ? Har søkt litt men kan ikke si jeg fant så mye fornuftig.
Admin'c Skrevet 14. desember 2003 Skrevet 14. desember 2003 du må jo sette opp i nview ved å høyreklikke på tvn at den skal ha sammensatt, composite signal (er så mange begreper for det) hvis ikke så vil det jo ikke funke. Sjekk også at du kjører driten i PAL
mars001 Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Skrevet 14. desember 2003 Jepp, stikker og kjøper den kabelen på Biltema i morra, hvis det ikke funker da gir jeg opp
Toddy Skrevet 14. desember 2003 Skrevet 14. desember 2003 Prøv å starte maskinen med tvut koblet til og skjermen koblet av
osse-mon waits for alice Skrevet 14. desember 2003 Skrevet 14. desember 2003 Om du kjører S-video ut, trenger du mest sansynlig en Colorfix-cable.. Kan kjøpes hos BLA. Computercity! Colorfix'en burde løse det fint. Gjorde det hos meg, om ikke annet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå