Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Rav4 og Honda CR-V 2001-2005


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er en kunnskapsløs førstegangs bilkjøper.

 

Ønsker meg en 4x4 Suv som tåler å kjøre på dårlig føre.

 

Tenker å bruke rundt 30-50.000kr

 

Har sett på flere Toyota Rav4 og Honda CR-v fra rundt 2001-2005 på Finn, som ligger i den rette prisklassen. Disse har ofte gått over 250.000km+

 

Noen som har peiling på hvordan kilometerstanden går igjen med reperasjon/vedlikehold på disse bilene?

 

Eksempler på annonser jeg har fått et godt øye for: Noen som ser noen åpenbare feil med disse? :)

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=117387776

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118762853

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118562309

 

Har for det meste sett på annonser i Trondheimsområdet.

 

Takk for svar! Settes stor pris på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Daihatsu Terios! Med Toyota Yaris maskineri, låsbar senterdiff og lavserie (i alle fall på de manuelle) skal det mye til å stoppe dem.

 

Enig i at Terios er en rakker i terrenget. Men greit å prøvekjøre da RAV-4 og CR-V som trådstarter har sett på er en bilklasse større, både på innvendig plass og komfort.

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke disse bilene helt spesifikt, men generelt har både Toyota og Honda svært godt rykte når det gjelder mekanisk holdbarhet. Begge må sjekkes grundig for rust under.

 

Men: Uansett - ved en slik alder og kilometerstand har service, vedlikehold og bruk mer å si for tilstanden enn noe annet. Du kan finne en Toyota som er full av dyre feil og mangler, eller en Renault som er feilfri og fin...
 

Så: Ta med noen som har god greie på bil og prøvekjør grundig. Hvis mulig prøvekjør flere av samme type/modell, da er det lettere å merke hvilke biler som har unormale lyder og kjørefølelse.

Lenke til kommentar

Har selv hatt en CR-V  som hadde passert 220 000 km, og det eneste jeg kan si om du ikke er flink til å mekke selv er at det fort blir et pengesluk. Ting som bærekuler, bremserør og generelt alt under bilen ruster i et tempo uten like. Honda er heller ikke spesielt billige på deler. Motoren derimot er stabile og lite feil på. Mitt råd er å styre unna CR-V som er såpass gammel og velbrukt om du ikke liker å mekke selv, og har tilgang på billige deler.  

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke disse bilene helt spesifikt, men generelt har både Toyota og Honda svært godt rykte når det gjelder mekanisk holdbarhet. Begge må sjekkes grundig for rust under.

 

Men: Uansett - ved en slik alder og kilometerstand har service, vedlikehold og bruk mer å si for tilstanden enn noe annet. Du kan finne en Toyota som er full av dyre feil og mangler, eller en Renault som er feilfri og fin...

 

Så: Ta med noen som har god greie på bil og prøvekjør grundig. Hvis mulig prøvekjør flere av samme type/modell, da er det lettere å merke hvilke biler som har unormale lyder og kjørefølelse.

Takk for svar. Det er nok en god idè :)

Lenke til kommentar

Har selv hatt en CR-V  som hadde passert 220 000 km, og det eneste jeg kan si om du ikke er flink til å mekke selv er at det fort blir et pengesluk. Ting som bærekuler, bremserør og generelt alt under bilen ruster i et tempo uten like. Honda er heller ikke spesielt billige på deler. Motoren derimot er stabile og lite feil på. Mitt råd er å styre unna CR-V som er såpass gammel og velbrukt om du ikke liker å mekke selv, og har tilgang på billige deler.  

Takk for svar! Har egentlig bare mekket på traktorer.., men alt kan læres :) men du har kanskje ett godt poeng.. Tanken er nok å kjøpe en bil som holder et par år til, før jeg kjøper ny.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...