Gå til innhold

Trådløse Porta Pro skaper ryktestorm på nettet – har ligget hos Komplett i én måned alt


Anbefalte innlegg

 

Aldri forstått greia, syntes lyden suger og holder sånn ca 0% av utenforstående lyd borte

 

De er åpne. Åpent design gir bedre lyd på hodetelefoner. Sammenlignet med andre i samme prisklasse så har de langt bedre lyd.

I hvordan forstand gir åpne hodetelefoner bedre lyd? utbroder. Etter hva jeg erfarer gir åpne hodetelefoner mindre trykk på bekostning av dårligere bass og mindre presist lydbilde med mindre du har hodetelefoner som går over øret og slipper ut lyden ved å ha en åpen membran som f.eks løsningen til Sennheizer på HD 700
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I hvordan forstand gir åpne hodetelefoner bedre lyd? utbroder. Etter hva jeg erfarer gir åpne hodetelefoner mindre trykk på bekostning av dårligere bass og mindre presist lydbilde med mindre du har hodetelefoner som går over øret og slipper ut lyden ved å ha en åpen membran som f.eks løsningen til Sennheizer på HD 700

Nå er hverken Porta Pro eller Sennheiser PX100 kjent for dårligere bass enn lukkede på og over øret konkurrenter. Begge disse hodetelefonene har ofte fått stemplet "mest lyd for pengene" i sin prisklasse.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

I hvordan forstand gir åpne hodetelefoner bedre lyd? utbroder. Etter hva jeg erfarer gir åpne hodetelefoner mindre trykk på bekostning av dårligere bass og mindre presist lydbilde med mindre du har hodetelefoner som går over øret og slipper ut lyden ved å ha en åpen membran som f.eks løsningen til Sennheizer på HD 700

 

Åpne hodetelefoner stenger ikke inne frekvenser, noe som gjør at du ikke får ekko.

Du kan selvfølgelig prøve å redusere dette "ekkoet" men selv på hodetelefoner til 10.000+ sliter de med å få vekk alle problemene.

 

Åpne design gir deg bedre høye toner, bedre lydbilde, oftere større lyd. Mer naturlig bass.

 

Det kommer jo selvfølgelig også litt an på prisen hvilken kvalitet du får, men porta pro henger ofte med opp til 3000 kr.

Lenke til kommentar

Porta pro er bra til prisen, men jeg vil ihvertfall ikke sammenligne de med mine sennheiser hd650. De er mye bedre, men koster også 2-3 tusen kontra noen hundrelapper?

Tror faktisk at de tåler en sammenlikning! De faller gjennom med altfor basstung lyd og uklarhet i diskanten, men selve lydbildet og soundstage likner ganske mye om jeg husker rett. Nå har jeg mest hørt på konkurrenten PX100 de siste årene, og lyden er ikke så langt unna Sennheiser HD600 (som er min referanse her), du får selvsagt bedre lyd fra de sistnevnte, men ikke "10 ganger" så bra / bakoversveis.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det jaggu mang en historieløs sjel dessverre.. "Hvorfor ikke endre designet?" Kanskje fordi Porta Pro er en klassiker? Halve poenget er jo at det skal se likt ut som det gode gamle. Så finnes det jo selvsagt de som ikke likte de gamle, som ikke liker de nye. Det får så være..

Bluetooth-hodetelefoner trenger ikke lenger en kabel for å koble sammen venstre og høyre side.

Er det ikke praktisk mulig å integrere batteri og et par knapper i eller over driverhuset og få et vellykket resultat?

 

VW ID Buzz vs VW Microbus, Nokia 8110 vs Nokia 8110 4G osv. De fleste, om ikke alle moderniseringer av ikoniske produkter inneholder endringer.

 

I dette tilfellet ser det ut som om de bare byttet ut ledningen med en som har batteri og Bluetooth-mottaker av eldre type og mer enn doblet prisen (Koss iPorta Pro 2.0 ligger på 300kr, Komplett opererer med 700kr for Bluetooth-versjonen, antakelig veiledende pris)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Koke suppe på spiker? Ikke mye nytte i denne artikkelen og hva var relevansen med ledninger som gikk i hytt og gevær? Bare fordi det er en kortere ledning betyr det ikke at denne ikke kan være utsatt for brudd ... og hvis problemet er rettet hva er behovet for å ta det opp nå?

 

At Koss kommer med en bt variant av porta pro er interessant, resten av suppa dere prøver å koke er uverdig. Hva med et spørsmål om hvorfor de ikke lagde en versjon som integrerer det som er på ledningen på selve hodetelefonen? Det burde være fullt mulig å gjøre dette på plastikkdelene som skiller bøylen fra elementene.

 

Hva var vitsen med dette:

De originale Porta Pro har nemlig alltid vært viden fryktet, særlig på offentlig transport, for sin massive lydlekkasje selv ved lavt volum, noe som selvsagt kommer av de vidåpne elementene andre elsker.

Hvem faen frykter noen hodetelefoner? Selvsagt vil en åpen, på ørene, konstruksjon slippe en del lyd til omgivelsene noe annet ville være naturstridig. At de er upraktiske på bussen er en ting, men fryktet? Kom igjen... Jeg antar du har belegg (kilde) for en slik påstand?

 

Denne artikkelen er nok en ny variant av "se hva alle snakker om bla bla bla". Integritet døra til venstre artikkelen døra til høyre.

 

Hva om tek hadde brukt den tiden til noe matnyttig? Litt trist at det ikke finnes gode norske teknologi nettsider. Det var en tidligere, tror den het overklokking.no, hva skjedde med denne?

 

edit: en leif

Jeg misliker de sterkt, og han kan godt si fryktet, for når jeg selv ser en tulling som har kjøpt Koss gjøre seg klar til å spille av en eller annen dritt-musikk, som bråker utover hele toget, så er det faktisk jævla irriterende!

Se litt utover din egen lille badedam....

Hva er drittmusikk? Selv om du ikke liker musikken betyr ikke det at den er dritt.

Kan være hva som helst. Poenget er at de spiller den like mye for alle andre, som kanskje ikke er så jævla interessert i å høre på det!

Kjøp noe ordentlig, som ikke bråker for alle andre.

Lenke til kommentar

Kan være hva som helst. Poenget er at de spiller den like mye for alle andre, som kanskje ikke er så jævla interessert i å høre på det!

Kjøp noe ordentlig, som ikke bråker for alle andre.

 

Da får de andre slutte å prate på bussen / toget også. Jeg er ikke interessert i å høre på hva de gjorde på fjellet i påsken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Koke suppe på spiker? Ikke mye nytte i denne artikkelen og hva var relevansen med ledninger som gikk i hytt og gevær? Bare fordi det er en kortere ledning betyr det ikke at denne ikke kan være utsatt for brudd ...  og hvis problemet er rettet hva er behovet for å ta det opp nå?

 

At Koss kommer med en bt variant av porta pro er interessant, resten av suppa dere prøver å koke er uverdig. Hva med et spørsmål om hvorfor de ikke lagde en versjon som integrerer det som er på ledningen på selve hodetelefonen? Det burde være fullt mulig å gjøre dette på plastikkdelene som skiller bøylen fra elementene.

 

Hva var vitsen med dette:

 

 

 De originale Porta Pro har nemlig alltid vært viden fryktet, særlig på offentlig transport, for sin massive lydlekkasje selv ved lavt volum, noe som selvsagt kommer av de vidåpne elementene andre elsker.

 

Hvem faen frykter noen hodetelefoner? Selvsagt vil en åpen, på ørene, konstruksjon slippe en del lyd til omgivelsene noe annet ville være naturstridig. At de er upraktiske på bussen er en ting, men fryktet? Kom igjen... Jeg antar du har belegg (kilde) for en slik påstand? 

 

Denne artikkelen er nok en ny variant av "se hva alle snakker om bla bla bla". Integritet døra til venstre artikkelen døra til høyre.

 

Hva om tek hadde brukt den tiden til noe matnyttig? Litt trist at det ikke finnes gode norske teknologi nettsider. Det var en tidligere, tror den het overklokking.no, hva skjedde med denne?

 

edit: en leif

Å hvordan er blodsukkeret her i gården?
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Koke suppe på spiker? Ikke mye nytte i denne artikkelen og hva var relevansen med ledninger som gikk i hytt og gevær? Bare fordi det er en kortere ledning betyr det ikke at denne ikke kan være utsatt for brudd ...  og hvis problemet er rettet hva er behovet for å ta det opp nå?

 

At Koss kommer med en bt variant av porta pro er interessant, resten av suppa dere prøver å koke er uverdig. Hva med et spørsmål om hvorfor de ikke lagde en versjon som integrerer det som er på ledningen på selve hodetelefonen? Det burde være fullt mulig å gjøre dette på plastikkdelene som skiller bøylen fra elementene.

 

Hva var vitsen med dette:

 

 

 De originale Porta Pro har nemlig alltid vært viden fryktet, særlig på offentlig transport, for sin massive lydlekkasje selv ved lavt volum, noe som selvsagt kommer av de vidåpne elementene andre elsker.

 

Hvem faen frykter noen hodetelefoner? Selvsagt vil en åpen, på ørene, konstruksjon slippe en del lyd til omgivelsene noe annet ville være naturstridig. At de er upraktiske på bussen er en ting, men fryktet? Kom igjen... Jeg antar du har belegg (kilde) for en slik påstand? 

 

Denne artikkelen er nok en ny variant av "se hva alle snakker om bla bla bla". Integritet døra til venstre artikkelen døra til høyre.

 

Hva om tek hadde brukt den tiden til noe matnyttig? Litt trist at det ikke finnes gode norske teknologi nettsider. Det var en tidligere, tror den het overklokking.no, hva skjedde med denne?

 

edit: en leif

Å hvordan er blodsukkeret her i gården?

 

 

Det går fint med blodtrykket. Bare synd å se hvordan "journalisten" koke suppe på spiker, drar inn moment som ikke har relevans etc. for a få en artikkel som har noe lengde og på overflaten skal se bra ut. Det er interessant at det kommer en ny variant av porta pro. Det virker heller ikke som det er stilt spørsmål om disse utover at de er en snakkis og at porta pro har tidligere hatt problemer. 

 

Spillet rundt artikkelen er som en ny variant av "se hva alle prater om" o.l. kunne de spart seg for, men det genererer klikk og oppmerksomhet. Det hadde ikke vært valgt hvis ikke og da har journalisten solgt sin integritet. En påstand, en mening, som "alle forstår seg på", for å benytte et lignende språk. Det hadde vært fint med en publikasjon som gjorde ting skikkelig.

 

Reaksjonen mot bruk av ordet frykt er forståelig iom at det er dårlig norsk og i tillegg rasjonelt uforklarlig. Hadde det vært skrevet at de var et irritasjonsmoment, bråkete eller lignende er det vanskelig å si noe på det annet enn at det vil gjelde alle åpne på ørene hodetelefoner. Hvis man påstår at man frykter noen hodetelefoner da har man problemer ... 

Lenke til kommentar

Jobbet i butikk sol solgte portapro for noen år siden, husker det var mye retur på dem den gangen. Men var jo ikke noe stress med repair kits liggende

Vi hadde en eske liggende, med defekte sett. Sendte de bare inn når vi hadde samlet opp litt, så fikk butikken de refundert. Aldri noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...