Gå til innhold

Bruktpris GTX 970 og R9 290X


Prusk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert ikke den mest besøkte avdelingen på forumet. 

 

Hadde 290x kortet ute i rundt 1 uke for 1750,- uten mye respons. Satte prisen ned til 1500,- og kortet ble solgt på et par timer til en som hentet samme kveld. 

GTX 970 har jeg også ute, og det ser ut til å være grei interesse rundt 1500,-.

 

Til info for andre som selger tilsvarende i dagens brukmarked.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vanlig pris på HW er 30% av dagen du åpner den 

Så 30% av den prisen pr år det er gammelt. 

Dvs 30% av den nye prisen hele tiden. 

 

Når man har funnet rett pris da matematisk , så justerer man mot faktorer som ytelse vs pris på nyeste kortene på markedet mot ditt, samt etterspørsel. 

 

For 3 mnd siden var alt støvsugd, alle skulle mine og alt var dyrt. 

Nå er det motsatt, og bruktmarkedene florerer av kort, så mange at det er egne artikler om det i mediene. 

Lenke til kommentar

Prisen på Hardware, og særlig GPU følger vel ikke akkurat 30% reglene for tiden. Prisene på FINN er fortsatt latterlig høye, miners prøver  foreløpig å selge riggene sine samlet til svimlende summer. Om du tenker å selge hadde jeg lagt ut ASAP og sett om du klarer å utnytte det, for som War skriver kommer prisen til å synke fremover.

Lenke til kommentar

30 % regelen er sikkert fin den, men i forhold til 290x skulle den gi meg omtrent 700,-. For 1500,- kunne jeg sikkert solgt 5 kort på en dag.

GTX 970-kortene kostet rundt 3000,- ny for 4 år siden. Når ingen ligger ute på finn til lavere enn 1600,- er det tull å anbefale salgspris på rundt 700,-.

 

970 GTX-kortene forsvinner også for for rundt 1500,-. Dette er for så vidt kort som ikke har vært veldig attraktive i mining-bransjen, antar jeg.

Minnebrikker følger heller ikke noen hovedregel, så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er treg, men hvor vil du egentlig?

 

Om markedet er villig til å kaste seg over et skjermkort til 3000,- så ønsker du likevel at man legger det ut til 2000,-? I min verden er skjermkortene verdt det jeg får i markedet, uten at jeg lurer noen som ikke følger med.

Når skjermkortene forsvinner på mindre enn 24 timer med flere interesserte, tilsier det at prisen ikke er for høy.

 

Når det kommer til strømforbruk og varme på 970/980/980ti vs Pascal er det lite relevant for en som kun bruker kortene til gaming. 980ti vs 1070 som miningkort gir en prisforskjell på rundt 500,- for et år med 100 % load. En ivrig gamer vil neppe være i nærheten samme forskjell. Idle-forbruket er relativt likt.

Lenke til kommentar

Du mente 30%-saken bare var tull slik jeg forstod det, men jeg skrev jo også at man må se opp i mot etterspørsel og det siste året har vært helt unikt med tanke på gpu-etterspørsel som det ikke har vært maken til før. Da desto enda viktigere.

 

Hvis man får solgt et gammelt 970 i dag for 500 kr mindre enn et nytt 1070 ca , så er heller det en ekstraordinær situasjon nå.

Solgte 30 970 for lenge siden til 1500 kr og noen av de ned i 800 , klart andre priser nå.

 

Jeg tolker spørsmålet ditt annerledes nå, hva er en fornuftig pris i disse cryptotider?

Da ville jeg sakt en 100drings under snittet på finn ??

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...