Gå til innhold

Noen som kan hjelpe? FOR MYE STØY FRA VIFTA!!!!


M-WaWe

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kjøpt meg ny maskin med en AMD 1,4 Ghz prosessor på ett Asus A7M266 hovedkort. Kjøpte også en vifte som heter Thermal Integration CPU-Vifte A/7/370.

Problemet er at vifta til cpu`en bråker så mye at det er ubehagelig å sitte i samme rommet som PC-en.

I følge produsenten så gir denne en støy på ca 42-43 db og det synes jeg er mye.

Har noen her forslag på vifte som er sinnsykt rolig men som alikevel gir god kjøling?

 

Håper at noen kan svare på denne ganske kjapt :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Niks, har ikke noe fakta. Men ifølge reklamen skal den fungere veldig bra (5001-plus). Og den er stille.

Ok, reklamen sier ikke ikke så mye "fakta" da. Men primært var det lydnivå jeg tenkte på da jeg bestillte den.

 

Uansett så kan det umulig være verre en coolermasteren. Da CPUen ligger nå på 60grader, og det bråker masse. (ja, pasta og hele pakken under).

 

Om en dag eller 2 kan jeg komme tilbake med hard facts. Lyd/kjøling.

 

Kjelli

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-23 14:42, M-WaWe skrev:

Hei,

Jeg har kjøpt meg ny maskin med en AMD 1,4 Ghz prosessor på ett Asus A7M266 hovedkort. Kjøpte også en vifte som heter Thermal Integration CPU-Vifte A/7/370.

Problemet er at vifta til cpu`en bråker så mye at det er ubehagelig å sitte i samme rommet som PC-en.

I følge produsenten så gir denne en støy på ca 42-43 db og det synes jeg er mye.

Har noen her forslag på vifte som er sinnsykt rolig men som alikevel gir god kjøling?


Håper at noen kan svare på denne ganske kjapt :smile:




 

Du kan jo sette ned volten til 7V el. 5V. Det funker for meg, men jeg har "bare" 950Mhz..

Pass på prosessor temp!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Joda silveradoen er sikkert tøff den MEN;

 

Silverado = 675kr

 

Alpha PAL8045+Papst8412NGL(12dB) = 628kr

 

Altså: for et lavere beløp får du en vifte som er stillere enn Silveradoen og bråker mindre(når silveradoen kjøres på 6v). Fordelen med silveradoen er at du kan velge mellom å kjøre den på 12, 10 og 6 volt. Mine priser er også fra microplex

 

og så for å backe opp påstandene mine om silverado vs 8045: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1532&p=1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...