Gå til innhold

[Løst] Folkehøgskole?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tenkt å ta et år på folkehøgskole i 2019/2020, og har veldig lyst til å ta en reiselinje. Jeg har allerede funnet en skole som virker interessant, men problemet er at denne skolen er i byen jeg bor i. Burde jeg heller prøve å finne en annen skole? Alle jeg vet om som har gått på fhs har jo reist litt vekk, har aldri hørt om noen som går på fhs i hjembyen sin. Men jeg sett litt og jeg finner ingen skoler som virker bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Marie1927 :) Jeg har selv gått reiselinje på folkehøgskole og stortrivdes. 

 

Jeg gikk på Safari-linja ved Sagavoll FHS i Telemark. (se mer i link) Utrolig flott både skole og linje.

 

http://www.sagavoll.no/safari/

 

Tusen takk, Gompemann! :) Hadde ikke sett på den, og jeg setter pris på anbefalninger og erfaringer. Jeg vurderte å gå på enten europa explore, USA travel study eller Australia backpacking på Ålesund folkehøgskole, men som sagt så er jo det i hjembyen min. Ålesund fhs har linjene jeg ønsker, bra utvalg av valgfag og det virker som at miljøet er veldig bra der. Så jeg leter etter noe lignende.

Endret av Marie1927
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke valgt en folkehøgskole i hjemområdet mitt. Litt av poenget med folkehøgskolen er jo å komme seg vekk fra hjemmet sitt. Veien blir neppe lang til kjære mor om hun bare er noen få kilometer unna.

 

Jeg gikk på Møre Folkehøgskule og trivdes godt der. Det var ingen elever fra Ørsta/Volda, og generelt sett få fra Møre og Romsdal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei Marie1927 :) Jeg har selv gått reiselinje på folkehøgskole og stortrivdes. 

 

Jeg gikk på Safari-linja ved Sagavoll FHS i Telemark. (se mer i link) Utrolig flott både skole og linje.

 

http://www.sagavoll.no/safari/

 

Tusen takk, Gompemann! :) Hadde ikke sett på den, og jeg setter pris på anbefalninger og erfaringer. Jeg vurderte å gå på enten europa explore, USA travel study eller Australia backpacking på Ålesund folkehøgskole, men som sagt så er jo det i hjembyen min. Ålesund fhs har linjene jeg ønsker, bra utvalg av valgfag og det virker som at miljøet er veldig bra der. Så jeg leter etter noe lignende.

 

 

Var en del fra Sunnmøre/Ålesund-regionen som gikk samme kull som meg :) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...