JaxSpacyyy Skrevet 6. april 2018 Skrevet 6. april 2018 Gikk til innkjøp av nytt hus for en tid siden, dvs huset er opprinnelig fra slutten av 70-tallet og bygd på og pusset opp på slutten av 90-tallet. Har koblet TVen med boks fra RiksTV på et av de eksisterende coax-uttakene i huset, får stort sett bra bilder men sliter med at signalet på alle TV2-kanaler er for dårlig. Har sjekket med RiksTV sine nettsider og har for dårlig signal på et par av frekvensene som gjelder for min nærmeste sendestasjon. Da tenker jeg at antenna må justeres, men problemet er at coax-uttakene (har to, på forskjelligesteder) snor seg tilbake til en liten boks i kjelleren der de går over til en svart kabel som går ut gjennom grunnmuren og ned i bakken. Noen antenne ute på vegg eller tak finnes ikke. Er jeg da tilknyttet et såkalt kabel-TV nett? Har få kunnskaper på de ulike måtene å få TV på, så tips til feilsøking mottas med takk...
Mr D Skrevet 6. april 2018 Skrevet 6. april 2018 ... coax-uttakene (har to, på forskjelligesteder) snor seg tilbake til en liten boks i kjelleren der de går over til en svart kabel som går ut gjennom grunnmuren og ned i bakken. Noen antenne ute på vegg eller tak finnes ikke. Er jeg da tilknyttet et såkalt kabel-TV nett? Sansynligvis ja. Du må spore opp om du er fysisk tilkoblet, og hviken leverandør det er for å få kjøpt abonnement og få riktig dekoder. Alternativt kan du kjøpe en antenne og koble kabel fra den til boksen i kjelleren for å bruke RiksTV videre.
JaxSpacyyy Skrevet 7. april 2018 Forfatter Skrevet 7. april 2018 ... coax-uttakene (har to, på forskjelligesteder) snor seg tilbake til en liten boks i kjelleren der de går over til en svart kabel som går ut gjennom grunnmuren og ned i bakken. Noen antenne ute på vegg eller tak finnes ikke. Er jeg da tilknyttet et såkalt kabel-TV nett? Sansynligvis ja. Du må spore opp om du er fysisk tilkoblet, og hviken leverandør det er for å få kjøpt abonnement og få riktig dekoder. Alternativt kan du kjøpe en antenne og koble kabel fra den til boksen i kjelleren for å bruke RiksTV videre.Skjønner, bare syns det er snodig at alle kanaler fungerer som de skal bortsett fra TV2. Får heller inntrykket av at det er noe galt med signalet jeg får inn på huset...
Kjell Olaf Winther Skrevet 7. april 2018 Skrevet 7. april 2018 ... coax-uttakene (har to, på forskjelligesteder) snor seg tilbake til en liten boks i kjelleren der de går over til en svart kabel som går ut gjennom grunnmuren og ned i bakken. Noen antenne ute på vegg eller tak finnes ikke. Er jeg da tilknyttet et såkalt kabel-TV nett?Sansynligvis ja. Du må spore opp om du er fysisk tilkoblet, og hviken leverandør det er for å få kjøpt abonnement og få riktig dekoder. Alternativt kan du kjøpe en antenne og koble kabel fra den til boksen i kjelleren for å bruke RiksTV videre.Skjønner, bare syns det er snodig at alle kanaler fungerer som de skal bortsett fra TV2. Får heller inntrykket av at det er noe galt med signalet jeg får inn på huset... Det kommer jo an på hvordan signalet tas inn av den som sender signalene til deg. Rart st de du kjøpte huset av ikke vet noe om dette.
JaxSpacyyy Skrevet 7. april 2018 Forfatter Skrevet 7. april 2018 ... coax-uttakene (har to, på forskjelligesteder) snor seg tilbake til en liten boks i kjelleren der de går over til en svart kabel som går ut gjennom grunnmuren og ned i bakken. Noen antenne ute på vegg eller tak finnes ikke. Er jeg da tilknyttet et såkalt kabel-TV nett?Sansynligvis ja. Du må spore opp om du er fysisk tilkoblet, og hviken leverandør det er for å få kjøpt abonnement og få riktig dekoder. Alternativt kan du kjøpe en antenne og koble kabel fra den til boksen i kjelleren for å bruke RiksTV videre.Skjønner, bare syns det er snodig at alle kanaler fungerer som de skal bortsett fra TV2. Får heller inntrykket av at det er noe galt med signalet jeg får inn på huset... Det kommer jo an på hvordan signalet tas inn av den som sender signalene til deg. Rart st de du kjøpte huset av ikke vet noe om dette. Det kan du si, men forrige huseier påsto han ikke husket da det var så mange år siden han hadde brukt det, han hadde kjørt TV-en på fiber så lenge han kunne huske
JaxSpacyyy Skrevet 7. april 2018 Forfatter Skrevet 7. april 2018 Vil det kunne hjelpe å smette på en antenneforsterker? Ser de selges til noen hundrelapper på nett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå