Gå til innhold

Panorama fra Havana


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den karen der så rett og slett litt rar ut. kansje en sekk på ryggen som det stikker noe ut av og framover, Det som buler ut på hans hals' høre side er antagelig fortsettelsen av den buen du ser på hans venstre side .. tja...hvis ikke kameraet ditt var i tryllehumør da :-) Ellers fint panorama med dybde fra Havana.

 

Mvh, Jon

Lenke til kommentar

Den karen der så rett og slett litt rar ut. kansje en sekk på ryggen som det stikker noe ut av og framover, Det som buler ut på hans hals' høre side er antagelig fortsettelsen av den buen du ser på hans venstre side .. tja...hvis ikke kameraet ditt var i tryllehumør da :-) Ellers fint panorama med dybde fra Havana.

 

Mvh, Jon

 

Hehe..det er så mye mer som er riv ruskende galt med dette bildet... Jeg tror det må ha skjedd under sammensyingen av flere bilder for å lage panoramaformat, noe som skjer automatisk i kameraet. :)

Tusen takk for kommentar Jon :)

Lenke til kommentar

I tillegg til en bred by, så er der både tohodede og halvhodede innbyggere...bare det burde være litt skummelt:-)

Men dog, det er en del av læringen her i livet, at når ikke alt går som det skal, så er vi, kanskje, obs neste gang.

Et artig innslag her, og litt småmodig å legge det ut:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, fikk se dette bildet og skjønte snart hva du har gjort. Et tidligere kamera jeg forsøkte dette på resulterte i et panoramabilde som var helt ubrukelig

Siden jeg ikke har brukt denne funksjonen på mine senere kameraer, ble jeg nå fristet til å gjøre en test.

Jeg har nettopp lagt ut testen her.
Alle panoramaene jeg har lagt ut tidligere består av enkeltbilder som enten er sydd sammen med spesielle programmer, eller unntaksvis er sydd sammen manuelt.

At du har fått så mange merkeligheter i bildet kan kanskje ha noe med at du har gjort dette i mørke omgivelser. Jeg synes du skal forsøke dette flere ganger for å se om det ikke lar seg gjøre å få det
enda bedre.
Bortsett fra feilene ble jo dette en flott panorama-scenario.
Mvh.Oddvar

 

NB! Så ikke dette med det samme, men jeg fornemmer at bildet luter ned mot midten - fra begge sidene.

Kan hende jeg tar feil, men nevner det allikevel.

mvh.Oddvar

Endret av Moerk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg til en bred by, så er der både tohodede og halvhodede innbyggere...bare det burde være litt skummelt:-)

Men dog, det er en del av læringen her i livet, at når ikke alt går som det skal, så er vi, kanskje, obs neste gang.

Et artig innslag her, og litt småmodig å legge det ut:-)

 

Jeg tenkte det kunne være gøy med et bilde fullt av feil til en forandring ;)

Lenke til kommentar

Hei, fikk se dette bildet og skjønte snart hva du har gjort. Et tidligere kamera jeg forsøkte dette på resulterte i et panoramabilde som var helt ubrukelig

 

Siden jeg ikke har brukt denne funksjonen på mine senere kameraer, ble jeg nå fristet til å gjøre en test.

 

Jeg har nettopp lagt ut testen her.

Alle panoramaene jeg har lagt ut tidligere består av enkeltbilder som enten er sydd sammen med spesielle programmer, eller unntaksvis er sydd sammen manuelt.

 

At du har fått så mange merkeligheter i bildet kan kanskje ha noe med at du har gjort dette i mørke omgivelser. Jeg synes du skal forsøke dette flere ganger for å se om det ikke lar seg gjøre å få det

enda bedre.

Bortsett fra feilene ble jo dette en flott panorama-scenario.

Mvh.Oddvar

 

NB! Så ikke dette med det samme, men jeg fornemmer at bildet luter ned mot midten - fra begge sidene.

Kan hende jeg tar feil, men nevner det allikevel.

mvh.Oddvar

Hei Oddvar!

 

Jeg har jo tatt panoramabilder med kameraet før og ikke lagt merke til mystiske hendelser.  Men de har blitt tatt på dagtid og bare av vanlige landskaper uten ting i bevegelse på.

Jeg vet ikke helt jeg heller, men det ser ut til å lute inn mot midten.  Kanskje jeg ikke var helt stø på hånda... :huh:

Lenke til kommentar

 

Hei, hadde litt dårlig tid i formiddag. Tror nok at bevegelser kan være problematisk for kameraet å tolke, dermed disse problemene. Her er det sikkert ti forskjellige bilder som igjen betyr like mange sammenføyninger.

 

De programmene jeg benytter for å sammenføye

enkeltbilder er heller ikke spesielt flinke til å tolke bevegelse. Jeg husker at du spurte om vi hadde to måner her oppe.

https://www.tek.no/bildekritikk/bilde/godt-nytt-ar/2226009

Dette besto av kun to bilder, men tatt med kanskje et halvt minutts mellomrom. (Klonet senere bort månen på det ene bildet og da var det problemet løst).

Dine bilder:

https://www.tek.no/bildekritikk/bilde/sulafjellet/2237204

https://www.tek.no/bildekritikk/bilde/sunnmorspanorama/2203316

Dette er vel bilder som er tatt med denne funksjonen. Her ser det ut for at alle sammenføyninger er perfekte.

Puh. vi stopper der.

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...