Gå til innhold

2x 256 eller 1x 512ram?


eln

Anbefalte innlegg

hei, skal bytte ha meg ny ram sammtidi som jeg kjøper hk/skjermkort å cpu.

bør jeg kjøpe 1x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond eller 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond ?. har tengt å kanskje kjøpe en 512mb brikke til hvis dette tregs. pcn skal brukes kun til spilling og har ett radeon9800pro kort i den. hva er det beste og mest lønsomme kjøpet? har dualddr mye høyere ytelse enn en 512brikke?

 

:xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nfsu bruker mer, spiller du MMORPGS er 1024 å anbefale, også til bF1942 tror jeg, men der har jeg ikke personlig erfaring

 

jeg ville aldri kjøpt 2x256 idag. 1x512 minimum, med mulighet for ekstra brikke senere...det er min anbefaling

 

når du skal velge hvor mye ram du skal ha i en maskin: se på "high end" maskinene de selger på el-kjøp, og dobble antallet ram de har ;) Da vet du sånn halvveis hva en "krevende" bruker trenger hehe...

 

edit: ok så har de beste el-kjøp maskinene 1024MB ram nå da...da bør en iallefall matche dem, mener jeg :p

 

jeg har 1024 og digger det! :)

 

btw. hvis du programmerer litt, si Visual Studio så er mye ram gøy, det programmet har en memoryleak uten like...etter noen timer med kompilering og slikt = 750MB brukt minne...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
har jeg nå bruk for 1024ram iløpet av det neste året? har pc2100 ram i denne pcn. har aldri hatt full load (512ram). noen spill som bruker mere enn 512? vet at når pcn frottser i ram bruker den jo mye mere. men er det noe vits? :roll:

Når du spiller bf og laster fra internett og har antivirus gående kan det være ok med litt mer enn 512 mb minne.... og til videoredigering...

Lenke til kommentar
hva med 1x 512 å en 256 brikke.. funker det å kjøre dualddr med de? :roll:

Med SiS sitt nye chipset for Intel Pentium 4 så går det an, dog ikke med så bra ytelse som "ekte dual channel" ville gitt!

 

SiS TX655 eller noe tror jeg det heter!

 

Uansett, bruker du et AMD basert system så er det ikke verdens undergang å gå glipp av Dual Channel, økningen i ytelse er ganske minimal!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...