Gå til innhold

Bangkok - Erfaringer rundt kjøp av leilighet.


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg en liten leilighet/condo i Bangkok og lurer på om noen sitter inne med erfaringer/tips ang. dette :)

 

De seneste 5-6årene har jeg hatt mellom 30-40k i gjennomsnitt i hotellutgifter i Bangkok alene. Bangkok har bestandig vært en "base" for videre reiser rundt i Asia. Jeg begynner å bli både kjent og glad i byen etter å ha oppholdt meg der mange ganger, og tenker at det er like greit å kjøpe seg en liten leilighet der.

 

Jeg tenker en liten leilighet med grei standard. Er ikke ute etter luksus.

500k er et budsjett jeg har satt meg oppe i hodet, men gjerne billigere enn det og så lenge standarden tilsier at det er ok å bo der.

Personlig kommer jeg til å oppholde meg der 4-8 uker i året, men har venner der nede som kan "passe på den" slik at den ikke forvitrer med diverse småkryp o.l. Det kan også hende jeg lar noen "bo der" mens jeg er i Norge.

 

Hvem bør jeg handle av?

-Nordmann?

-Thai?

-Bank i Thailand?

 

Bør jeg benytte en norsk advokat med erfaring på dette slik at jeg kan føle meg trygg på at alt går bra?

Eventuelt benytte en konsulent fra banken min her hjemme i Norge?

 

Hva med forsikringer, strømutgifter osv...

Er usikker på hva som er standarden for slikt der borte.

 

Setter stor pris på alle tanker, forslag og tips i denne saken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

4-8 uker er jo ikke så mye, vil det ikke være gunstigere å leie?

 

Det vil nødvendigvis gå med mye tid og uvisshet for ikke å snakke om kostnader til advokat og årlig papirarbeid med mer. Det å administrere det å låne ut leiligheten er heller ikke alltid enkelt.

Lenke til kommentar

4-8 uker er jo ikke så mye, vil det ikke være gunstigere å leie?

 

Det vil nødvendigvis gå med mye tid og uvisshet for ikke å snakke om kostnader til advokat og årlig papirarbeid med mer. Det å administrere det å låne ut leiligheten er heller ikke alltid enkelt.

 

Du har rett. MEN for meg er det noe med dette å "eie" noe kontra det å bruke penger som noe som "ikke er mitt".

Jeg kommer ikke til å langtidsleie. En rimelig leilighet til leie vil på helårsbasis koste det samme som et finere hotell vil koste i en kortere periode, og da er valget enkelt - hotell er bedre.

 

 

Absolutt :)

 

 

 

Takk for konstruktiv video som setter ting litt i perspektiv :)

Artig at han filmer fra hotellet jeg har bodd på ved flere anledninger, samt filmer ned på hotellet jeg favoriserer av de jeg har besøkt så langt (Amari watergate) :)

 

Dette "kjøpet" er i stor grad en tanke jeg har, og jeg ville ha en liten idemyldring rundt "for og imot".

Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg ikke til å gjøre det når det kommer til stykket.

 

Takker for alle innspill hittils :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...