Gå til innhold

Hvordan opprette virksomhet i enk?


Anbefalte innlegg

For mange år siden opprettet jeg et enk. Det ble ikke noe jobbing i enket, så da jeg på følgende år ble lignet som næringsdrivende tok jeg kontakt med skatteetaten som fjernet virksomheten. Merk: De fjernet virksomheten men ikke foretaket. Jeg ble på den måten lignet som vanlig lønnsmottaker.

 

Nå er jeg i en situasjon der jeg skal starte å bruke dette enket. Det er ikke enkelt.

 

Jeg finner ingen informasjon noen steder om hvordan jeg oppretter en virksomhet i et foretak eller i en enhet som enket er. På nettet blandes begrepene virksomhet, foretak og enhet om hverandre hele tiden, noe som gjør det å søke helt umulig.

 

Er det noen som vet hvordan jeg kan få opprettet en virksomhet i et enk? Jeg har forsøkt samordnet registermelding, men da får jeg ikke opprettet virksomhet, kun endre beskrivelsen av enhetens virksomhet (er).

 

Joda, jeg vet en telefon til skatteetaten er løsningen, men påskestengt fra kl 11:30 onsdag passet dårlig når jeg prøde å ringe kl 12.

 

Håper noen kloke sjeler har noen gode svar slik at jeg slipper å klø meg i hodet hele påsken. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bytter til selvangivelse som næringsdrivende i Altinn. Det bør være alt som skal til siden enk'et allerede er registrert og har organisasjonsnummer(?).

 

Enk'et burde sannsynligvis vært slettet, men når det ikke ble gjort, så slipper du å registrere på nytt. Kanskje du også slipper å bli ringt opp av svindlerne som utgir seg for å være fra brreg for å "verifisere" opplysningene og skal ha deg til å svare ja på en sms (Don't do it!).

 

Ikke svar ja på en sms generelt, da er det sannsynligvis noe svindel på gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...