Gå til innhold

Hull i CV


Anbefalte innlegg

Hei! 

 

Jeg har grunnet kronisk sykdom hull i CVen og har noen år hvor jeg har vært helt utenfor arbeid pga. rehabilitering osv. Jeg holder nå på med et studie som passer sykdommen min bedre slik at jeg skal kunne komme tilbake i jobb, og er snart ferdig utdannet dataingeniør (forkortet fra laaaang studiebeskrivelse). 

 

Det jeg lurer på er hva gjør jeg angående hullet i CVen nå når jeg skal søke jobb? Jeg ønsker å være ærlig om min bakgrunn, ved et intervju er det jo kanskje greit å forklare hvorfor jeg har hull, men hvordan går jeg frem for å unngå at hullet i CVen utelukker at jeg får komme til intervju?

 

Noen som har erfaringer å komme med på dette området? 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Som oftest finnes det ikke hull dersom du ikke har gjort noen verdens ting. I IT-verden er veldig sjeldent, fordi vi med «hull» har som oftest brukt tiden på å utvikle oss selv, lære nye språk. Programmere prosjekt og lignende. Det kan være du har vært en del av noe større eller hjulpet andre med sine prosjekt?

 

Da er det viktig å få med fokus på «egenutvikling» og/-eller «freelance arbeid».

 

Hovedregelen er at det lønner seg aldri å lyve på en CV, før eller siden vil det for skinne igjennom. Men å belyse hva du har drevet på med i friperioden din er nok veldig lurt, på en sakelig og ordentlig måte selvsagt.

 

Lykke til med CV-bygging, det er alltid spennende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...