Gå til innhold

Hjelp til billig (brukt) kamera?


Anbefalte innlegg

Heisann. Etter noen år hvor fotografering ikke har blitt prioritert tidsmessig så har jeg innsedd at jeg savner det...

Budsjettet er overhode ikke det det engang var for morro og leketøy, så jeg innser at jeg må nøye meg med lite.

 

Er det mulig å få noe som duger på bruktmarkedet for f.eks 2000?

Jeg har ingenting fra før (annet enn et samsung nx 18-55 objektiv(det som fulgte med nx1000)), men erfaring både fra nx1000 og eos550d.

 

Merke/produsent har lite å si så lenge det finnes å få tak i flere objektiver neste gang jeg kan avse noen kronestykker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha kompaktkamera skal du greie å få fujifilm X10 for rundt 1500-2000 eller fujifilm X100 for rundt 2500++. Sony RX100 er også gode kompaktkameraer. Hvis du vil ha speilløst skal du greie å få en fujifilm X-E1 for 1500 pluss objektiv.

På speilrefleks fronten er Canon 550D et veldig godt valg. På finn.no ligger det nå en 40D med 17-85, 50 og 70-300 til 2000,det er et godt kjøp hvis du greier deg uten video mulighet. https://www.finn.no/109096559

Endret av KanonEOS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet hva eos550 duger til (det var det jeg hadde før, bare med litt fetere optikk).

 

Nå var jeg så griseheldig at en kompis leste denne tråden og donerte meg et Samsung NX 11, så jeg kommer til å bruke dette en tid framover, men er fullstendig klar over at utvalget av optikk kommer til å drive meg over på Canon Eller Nikon i løpet av relativt kort tid.

 

Takk for hjelpen uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...