Gå til innhold

Møterom - digital signage


Anbefalte innlegg

Hallo, 

 

Jeg er prosjektleder for en relativt stor organisasjon, og har i oppgave å forbedre situasjonen vi har når det kommer til møterom. Vi har totalt 200 møterom. Disse 200 møterommene er under konstant bruk og alle er nesten alltid opptatte. Etter en analyse viser det seg at 30% av alle reservasjoner ikke blir møtt til, altså en såkalt no-show. Dette utgjør altså 58 rom som står tomme. Istedenfor å gjøre ett kjempedyrt prosjekt med å bygge nye rom ønsker vi heller å minke eller fjerne disse 30%. Det finnes veldig mange løsninger på dette problemet, spesielt siden det er ett så velkjent problem. Grunnen derimot til at jeg lager denne tråden er får å spørre om en spesifikk løsning.

 

En av løsningene jeg har sett på er bruk av skjermer/tablets ved hvert møterom, hvor møtet må bekreftes på skjermen. Om det ikke bekreftes innen feks 10 min etter møtestart, blir møtet frigjort i systemet automatisk. Det er også mange flere goder med bruk av slike skjermer.
Eksempel på ett slikt system: https://www.pronestor.com/solutions/pronestor-display/

 

Mitt spørsmål er dermed om det er noen som har erfaring med bruk/drift av slike skjermer, og kan fortelle meg litt om disse erfaringene. Jeg er selv litt skeptisk til å gå får slike skjermer pga hvor mange potensielle problemer som kan oppstå. Anen relevant erfaring innenfor problemstillingen er også velkommen. Budsjett/økonomi har ikke stor relevans for oss. Ønsker spesielt ett IT perspektiv på problemstillingen.

Endret av Kevin95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Om dette fortsatt er ett issue;

Der jeg jobber har vi nettopp satt opp skjermer som får strøm over PoE, på enhetene så er det en app som heter robin powered. 

https://robinpowered.com/ .

 

Vi har god erfaring med dette, men er fortsatt i innkjøringsfase da ansatte ikke er vant til det.

Stor fleksibilitet i kalender bruk. Vi bruker den med Google Calender.

 

Vi bruker no-show (ghost meeting) funksjonen for å avslutte møter om ingen sjekker inn. 

 

 

Vi har appen gående på de billigste ipaddene vi fant på markedet, men det skal gå ganske bra med billige android tablets og til og med kindle også. 

 

 

Min erfaring med instalasjon, oppsett og videre drift af Robin Powered er veldig godt. Vi så på blant annet løsning fra ATEA og lignende men ble ikke tilfredstilt. Å gi appen tilgang er veldig enkelt, og selve systemet er utvidbart med "beacons" osv for å videre øke effektiviteten. Har ikke hatt noen driftsrelaterte problemer med det, men var noe småplugg med permissions i starten, me nda var supporten hos robin veldig rask til å svare. 

Endret av Koto
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...