Gå til innhold

Datan henger seg!

Zeptic

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt henger seg når jeg spiller, kjører 3dmark o.l.

Da jeg installerte nyeste ati driverne, var også det samme problemet der

Noen forslag til hva grunnen er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
har du testa RAM ?

Har ikke bytta fysisk ny ram brikke nei, skal gjøre det i morgen...!

I går kjørte jeg et ram test, en test jeg så her på hardware.no fikk ingen feilmeldinger!

Det er nesten samme hvilket spill det er. Henger seg opp med en gang nesten. Når selve spillet begynner..

Jeg har som dere ser FIC radeon 9800 pro

:dontgetit:

Endret av Zeptic
Skrevet

Prøv å slå av "fastwrite" og ta ned AGP-speeden til 4X i stede for 8, om du ikke allerede har prøvd, en annen ting om du har muligheten i bios så kan du prøve å velge "load failsafe values" el.l.......

fungerte i allefal når jeg hadde de problemene du beskriver på et 9700Pro kort....

endringene kan gjøres i ati's control-panel

Skrevet
Prøv å slå av "fastwrite" og ta ned AGP-speeden til 4X i stede for 8, om du ikke allerede har prøvd, en annen ting om du har muligheten i bios så kan du prøve å velge "load failsafe values" el.l.......

fungerte i allefal når jeg hadde de problemene du beskriver på et 9700Pro kort....

Skal prøve, å se hva jeg finner ut.!

:)

Skrevet

Vet ikke hvor jeg finner dette jeg.! det du fortalte om..!

:wow: Finner ikke der jeg kan velge å skifte 8x til 4x og "Prøv å slå av "fastwrite"

huff..

Skrevet

Vet ikke hvor jeg finner dette jeg.! det du fortalte om..!

:wow: Finner ikke der jeg kan velge å skifte 8x til 4x og "Prøv å slå av "fastwrite"

huff..

Hm.. jeg fant det du mente

og det ser faktisk ut som at det funker :)

takk takk.. :)

Skrevet (endret)

Nei det funker ikke!

Jeg klarte å spille litt lengre. Men så hengte det seg etterhvert

Jeg har nå instillingene på 4x og "fast skriv" på OFF..

Hjelp!!!

:wow:

Endret av Zeptic
Skrevet (endret)

Er det ingen som har noen flere tips om hva problemet kan være?`

Spill henger seg, samt 3dmark

Endret av Zeptic
Skrevet

FIC kjører standard ati vifte ??? er dette tillfelle burdet du sjekke om vifta går som den skall, de har en tendens til å stoppe eller sitte fast. Jeg har selv byttet viften med Zalman heatpipe løsning noe som funker perfekt.

Jeg vet også at div spill henger seg ved noen catalyst drivere, har selv lastet ned "hotfix" driveren som egentlig er en beta versjon av catalyst, tror jeg.

Skrevet (endret)
FIC kjører standard ati vifte ??? er dette tillfelle burdet du sjekke om vifta går som den skall, de har en tendens til å stoppe eller sitte fast. Jeg har selv byttet viften med Zalman heatpipe løsning noe som funker perfekt.

Jeg vet også at div spill henger seg ved noen catalyst drivere, har selv lastet ned "hotfix" driveren som egentlig er en beta versjon av catalyst, tror jeg.

Vifta går. Fikk kortet i dag da.

Har også kjørt hot fix nå..

*teste*

-----------

Nei, funka ikke

:scared:

Endret av Zeptic
Skrevet

Du kan prøve å ha fastwrite på mens du lar agp stå på 4x, evt så kan du alltids prøve lavere......

den andre tingen er å se i bios om du finner noe som ligner på "load fail-safe values"....eller noe i den dur...........

om du ikke allerede har gjort det så kan du også kanskje sjekke om det finnes en nyere bios til hovedkortet ditt, så du kunne oppdatert den også.

Håper det ordner seg......:)

Skrevet
Du kan prøve å ha fastwrite på mens du lar agp stå på 4x, evt så kan du alltids prøve lavere......

den andre tingen er å se i bios om du finner noe som ligner på "load fail-safe values"....eller noe i den dur...........

om du ikke allerede har gjort det så kan du også kanskje sjekke om det finnes en nyere bios til hovedkortet ditt, så du kunne oppdatert den også.

Håper det ordner seg......:)

BIos opdaterte jeg i går. load fail-safe values har jeg ikke sett nei..

Men nå kjørte jeg fra 4x til default. Og da funka det å spille..

Men jeg vil da ha det best mulig.. Fikk kortet i dag, dumt jeg ikke får utnytta det maksimalt :(

Skrevet (endret)
Formater harddisken og legg inn Catalyst 3.7.

Hørt at mange har rosa den driveren.

Men må jeg formatere da? (legger meg nå, sjekker svar i morgen jeg)

Takk for oppmerksomhet så langt...!

:yes:

Endret av Zeptic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...