BWW Skrevet 12. desember 2003 Skrevet 12. desember 2003 Har egentlig ikke gjort dette før. Hvordan ser jeg DVD på PC? Har lastet ned DivX 5.1, men formatet er jo ikke mpeg eller avi? Hvordan dekoder man slik at filmen blir spillbar? Joda - det er sant. Dette har jeg ikke noe peilig på. Trodde ikke jeg ville ha behov for det... Men nå har jeg kjøpt flere filmer og skal endelig vise dem for sønnen - men den gang ei
BWW Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Skrevet 12. desember 2003 Hvordan kan jeg finne ut hvordan fremgangsmåten er? Har sett på flere innlegg men jeg vet ikke forskjell på dem. Alle foreslår sine egne innleg som absolutt? Enkelt: Hve trenger jeg for å komme igang. Har kjøpte DVD plater men trenger en dekoder og tips for player!
Musty Skrevet 12. desember 2003 Skrevet 12. desember 2003 det eneste du trenger, såfremt du har dvd spiller i pcen er vel en dvd-spiller til windows (går ut i fra at det er win det er snakk om). Det får du som oftest med både skjermkort, dvd spiller og "ferdig-pcer" ( populære dvd programmer er WinDVD og PowerDVD) Dessverre vet jeg ikke om noen dvd spillere som du kjapt og enkelt kan laste ned gratis..
BWW Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Skrevet 12. desember 2003 Joda selvfølgelig har jeg en DVD spiller, men jeg forstå det slik at en ikke kan spille filmer uten en code knekker? Program som kan gjøre at en kan spille filmen. trodde DivX var løsningen men kan ikke se at den lar meg spille filmen
diskvask Skrevet 12. desember 2003 Skrevet 12. desember 2003 Windows media player kan vel spille av DVD? Hvis ikke så finnes det en del alternativ på http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/playback.html DivX har ikke noe med avspilling av DVD å gjøre.
BWW Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Skrevet 12. desember 2003 (endret) Er det ikke noe sperrer på DVD platene? Media player kan ikke spille hva som helst hvis den ikke har decoder! Ser hva jeg må gjøre. Gi meg noen tips. Jeg trenger å finne ut hva slags codec DVD'en har - hvordan gjør jeg det? Hvor finner jeg det? Hvilket program er å anbefale? Endret 12. desember 2003 av BWW
covah Skrevet 12. desember 2003 Skrevet 12. desember 2003 Nei, du trenger ikke noen "kode knekker". For at MediaPlayer skal kunne lese DVD'er, må du ha installert DVD software på PC'en din. Feks WinDVD eller PowerDVD. Men har du et slikt program installert, er de mye bedre til DVD avspilling enn MediaPlayer. WinDVD kan du kjøpe HER. PowerDVD kan du kjøpe HER. VideoLAN har også støtte for DVD, og er gratis. Du finner det HER Divx har absolutt INGENTING med DVD avspilling å gjøre.
BWW Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Skrevet 12. desember 2003 Takk Har skjønt at det kan kjøpes, men finnes det ikke alternativer? Hva gjør alle disse forskjellige codec's prog. og decoderne?
356speedster Skrevet 12. desember 2003 Skrevet 12. desember 2003 Har jeg forstått deg riktig når jeg sier at du ønsker å "rippe" dine innkjøpte DVD plater til harddisk slik at du kan spille de av uten å bruke DVD platen? I så tilfelle så trenger du programmer som DVDrip eller DVDshrink. søk på google.
covah Skrevet 12. desember 2003 Skrevet 12. desember 2003 TakkHar skjønt at det kan kjøpes, men finnes det ikke alternativer? Hva gjør alle disse forskjellige codec's prog. og decoderne? Ang. gratis spiller. Les innlegget mitt på nytt. Særlig der det står om VideoLAN. Codecs blir brukt til å se på feks. kopierte filmer. De som kopierer filmene, konverterer formatet til feks. Divx og Xvid for at filmen ikke skal ta så stor plass. Siden de ikke tar så stor plass, går det fortere å overføre den på internet. Divx og Xvid er begge basert på MPEG-4 codec'en, mens DVD er MPEG-2 codec (men for å se på en DVD film, må man ha mer en bare codec'en, bla. må man ha software for a dekryptere filmen, noe feks. PowerDVD/WinDVD tar seg av). En vanlig DVD film, kan normalt være på oppimot 9 Gb (selv om den oftest er endel mindre). En divx film, kan ofte være på 700 Mb (men kan ofte være mye mer).
BWW Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Skrevet 13. desember 2003 Yes nå kommer vi noen vei.. Skal prøve VLC for windows men også å legge den på HD med DVDrip. Da skal jeg få det til. Tror jeg har misforstått hele greia fra begynnelsen, blandet inn DivX og div codec'ser. Takk for hjelpen gutter - gå å legge dere nå jobben gjort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå