Gå til innhold

LAMP virtual private server anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Er en stund siden jeg har gjort webprosjekter og har null ide om hva som er gjengs pris for VPS servere idag, har heller ikke fulgt med på tilbydere de site årene så har ingen ide om hvem som regnes som seriøse og som tilbyr en grei løsning som ikke koster skjorta men er stabil nok for et mindre prosjekt. 

 

Dette prosjektet skal være tilgjengelig 24/7 i 18-24 måneder. Relativ liten trafikk, men kan likevel bli brukt endel båndbredde i perioder. Ønsker host som tar jevnlige backup av databaser, pluss at en kan laste ned kopi av database lokalt om ønskelig. Ikke fanatisk på uptime, men bør likevel være relativt stabilt. Fint om det er en host som har eksistert en stund.  

 

Flott om host tilbyr ferdige cms løsninger. Samt at jeg kan kjøre VPN på server. 

 

Lamp stack er helt fint. 

 

Noen som har gode erfaringer de ønsker å dele? For all del, dårlige erfaringer må gjerne også deles slik at jeg unngår trøbbel. 

 

Hva med Godaddy? De har en vps for ca 1300 kr for 12 måneder? De tar extra for backup og økt sikkerhet. Verdt pengene å gå for noe extra eller bare kjøre stock for lavest mulig pris? Vet mange var skeptisk til Godaddy tidligere men om jeg husker korrekt så gjaldt det vel delte servere, de billigste kontraktene og ikke vps?

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Om du har kunnskaper og tid til å drifte eget VPS kan OVH eller Leaseweb være en grei løsning. Har bare gode erfaringer med disse to.

 

Ren unmanaged VPS løsning har ingen ferdige backupløsninger, dette er noe du må sette opp selv. Noen tilbyr snapshots etc. til ekstra kostnad, men det er ikke en automatisk løsning.

 

Om du går for en shared host som ikke er i laveste prisklassen får du gjerne en mer komplett løsning, med kontrollpanel og mye kraft.

 

Hva er budsjettet pr. mnd og hvor mye lagring har du behov for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...