Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Tips til valg av AGM-batteri til BMW (E92)


Anbefalte innlegg

Må ha meg nytt batteri nå, har utsatt dette altfor lenge. Har noen valg, men litt usikker da jeg ikke har peiling på AGM-batterier i det hele tatt. Før dere nevner det, ja - jeg kan registrere batteriet selv med Carly :)

Noen valg:

- GS Bildeler skal har 4300,- for et likt batteri som står i bilen nå (AGM 80Ah). Ukjent hvilket merke, antagelig Bosch? Likevel, altfor dyrt
- bilbatterier24.no skal ha 2300,- som er et Sønnak-batteri, men må leveres med posten

- Biltema har et til 1800,- og er det som er nærmest meg (5min kjøring)

Tips til andre steder jeg kan kikke, evnt. hvilke batterier dere har erfaringer med? Noen som veit produsenten til Biltema sitt batteri f.eks eller har erfaringer med dette? Har litt blandede erfaringer med deres vedlikeholdsfrie (ikke AGM)


På forhånd, tusen takk :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har råd til å koste på meg et AGM-batteri siden det bare er en 500-lapp dyrere, det var det bilen kom med også. Når jeg får tenkt meg litt om også, så foretrekker jeg det også, slik at jeg slipper å tenke på lufteslange også når jeg kikker på andre type batterier :)

Jeg er fortsatt skeptisk til dette Biltema-batteriet, har byttet inn så mange av de vanlige grå de har. Brukte de når jeg kjørte rundt i skrapbiler før. Ingen som veit noe om de? I såfall så tenker jeg at jeg kanskje bare bestiller Sønnak-batteriet

Lenke til kommentar

Fant flere steder jeg kunne få tak i Sønnak/Exide-batteri i området. De har ett på lager i Drammen (Sønnak SK800 må ringe for å få pris) og ett på Liertoppen (Exide EK800 til 2200,-). Heller litt mot et av disse nå, utifra det jeg kan lese online så har Sønnak/Exide et godt rykte. Biltema er mer diffust på ryktefronten, men folk flest sier at AGM-batteriene er helt greie

Gruer meg til å sette inn nytt batteri med neglesprett etterpå :p

Lenke til kommentar

Da var Exide EK800 montert og registrert. Var først innom BilXtra i Drammen som hadde Sønnak-modellen, men de skulle ha 3600,- (!) for det. Mens Thansen (gamle torshov bilrek.) tok 2200,- for samme batteri, bare med Exide-logo. Ganske store forskjeller ute og går ja.

 

Uansett, takk for hjelpen til dere som har deltatt i tråden :)

Lenke til kommentar

Var på nippet til å teste det ut, det fungerer helt sikkert som det skal. Hadde jeg måtte bestilt på nett, så hadde jeg heller droppet ventetiden og stikki på Biltema jeg også :)

Sjekket forresten batteriet som satt i, ingen logoer annet enn BMW sin samt delenummeret, så usikker på hvem som lager de originalt. Det var 5år gammelt, så var nok modent for bytte i alle fall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...