Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du syns sikkert at psykologen er den eneste som forstår deg og slikt, men husk at de er profesjonelle ned til beinet og har 6-7 andre pasienter hver dag også, alle med sine egne issues å fortelle om. Det er nok mange som ønsker et vanlig vennskap med fastlegen sin også, eller sjefen på jobb.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er i følelsesmessig "ulage"... det er anstrengende. Føler meg også mislikt, og trekker meg unna og gir opp. Med psykologen så går det lettere, og det syns nok mange... det er jo faget deres. Men jeg vet jo det er en jobb såklart. Hun sa faktisk at hun ikke hadde noen interesse for meg men ville hjelpe meg, og det er egentlig helt greit, det er bare sannheten.

 

Anonymous poster hash: 2093d...62a

Lenke til kommentar

tror ikke det er sunt å ha et personlig forhold til lege eller psykolog. Det blir et avhengighetsforhold den andre parten ikke får noe ut av. Hvis man ser på det den andre veien, hvorfor skulle du ha rett til "gratistid" når alle hennes andre pasienter ikke har det?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

du sier du FØLER deg mislikt. det betyr ikke nødvendigvis du er. du tenker du er mislikt og derfor føler du deg mislikt. hva som er sannheten er vanskelig å si. men det er ingen grunn til å gjøre seg selv urolig uten grunn. når du tror at vanlig sosial kontakt er ubehagelig så blir det ubehagelig. du tenker noe som gjør at du vil føle noe som gjør at kroppen reagerer og resultatet er ditt ubehag. at du har fortrolig samtaler med din psykolog betyr ikke at psykologen din er videre interessant å være med ellers. de kan jo selvsagt kunsten av å lytte men dersom det eneste du har igjen etter tid hos denne personen er mer avhengigheten av hun så ville jeg snart revurdert om psykologen din er i stand til å hjelpe deg. 

 

personlig syns jeg at mennesker er enkle skapninger og trenger som oftest kun små justeringer og metoder for å fungere ordentlig. psykologen må da ha gitt deg noen metoder som du kan bruke i livet ditt. å bli behandlet for noe krever jo enorme mengder med egeninnsats og du bør heller fokusere på dette enn å finne en venn i din psykolog. 

 

ønsker du dype meningsfulle samtaler så prøv med en av dine nærmeste venner og se hvordan det går. ønsker du vanlige dagligdags overfladisk kontakt med andre mennesker så jobb med dette så du blir ferdig med din avhengighet av psykologen.

 

nå vet vi jo selvsagt ikke hvorfor du har begynt å gå til en i første omgang men lykke til videre!

Lenke til kommentar

Jeg har nytte av å gå der selv om jeg blir ensom og. :) Sist time var bra, det hun sa gikk inn til meg. Og jeg har barrierer.

 

Er ikke avhengig. :) Bare tenker at noen er bra mennesker. Vet at jeg ikke er et bra menneske og de bra vil naturligvis ikke ha stort med meg å gjøre, det betyr ikke at jeg blir krenket og da begynner å tenke at de bra egentlig er dårlige.

 

Anonymous poster hash: 2093d...62a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...