Gå til innhold

Kjøp av ratt og pedaler


Anbefalte innlegg

hey!

 

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe ratt og pedaler til pcen for å øke spille gleden med bilspilla, som jo er det eneste jeg spiller omtrent :thumbs:

 

Men da er mitt spørsmål som følger, virker ratt og pedaler på alle spill, eller må spillet være laget for det ?

- er helt grønn på det feltet her så bare spør...

 

Og hvilke sett anbefales ? Ikke for dyre ...

 

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker nok i de fleste spill , siden det er en driver i windows som styrer det hele. Dessuten, hvor mye forskjell kan man ha? To knapper til gir, og 4 knapper ellers (eller fler), x og y akse (svinging og gass/bremse). ;)

 

Kjører selv med et Logitech WingMan Formula Force GP, betalte noe sånt som 900 for det og er storfornøyd med unntak av èn ting; det er vanskelig å få rattet til å sitte fast i pc-pulten. Skal prøve å lime på no gummimatter i festeklemmene og se om det holder bedre da. Ellers anbefaler jeg det på det varmeste. Så rattene var satt ned til 600 kroner på elkjøp nylig også. :)

Lenke til kommentar

HAr et greit ratt som har de vanlilge finnessene..."microsoft sidewinder force feedback"

 

Var relativt dyrt da jeg kjøpte det for en god stund siden, men idag finner du det ned mot 500 kr.

 

Et stort pluss med dette rattet er at en først skrur det fast med skruer og så slår man opp en klaff slik at det står bom fast. Da løsner ikke rattet midt i spillingå. Et veldig stort pluss

Lenke til kommentar

Har hatt Logitech Formula Force tidligere og har nå Logitech MOMO Force, dette er kjempe ratt, ingen ting å si på noen av dem. De flytter deg ihvertfall ikke under spilling da det er godt med gummi. I tillegg har MOMO'en mulighet for å skrus gjennom bordet (man borrer et hull i bordet og skrur i en bolt fra undersiden).

 

Min mening er at det ikke skulle vært lov å solgt bilspill til folk som ikke har ratt.

Ratt er et MUST.

Lenke til kommentar

Fikk MOMO rattet på døra for under en uke siden. Bedre å holde i enn de fleste ordentlige ratt!!

 

Tidligere hadde jeg Logitech Formula (tror jeg det het). Det som var før de billige hard-plast rattene som kom etter. Grusomme skranglete saker. Formula (Force) GP heter det... Ligg unna! :thumbdown:

 

Det jeg hadde før var forøvrig nrsten like godt å holde i som MOMO rattet jeg har nå, men dessverre er det rett og slett slitt ut :cry: MOMO rattet er visstnok et av de bedre, men jeg er usikker på hva jeg synes om FF generelt... Med motstanden er det i hvert fall ikke lettere å kjøre. Satt bedre tider med det gamle rattet... Lynhurtige bevegelser blir jo nødvendigvis langsommere.

Lenke til kommentar
Trust mf340 race master til 279 kr

med gummi belegg på rettet

er med pedaler

fikk 4èr i nyeste utgave av komputer for alle bladet eneste negativt er lette pedaler..

Det har vi da omtale av her på Gamer.no, det er mer negativt med det enn lette pedaler, ja. Men det gir mye for pengene tross alt.

 

http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=2338

 

Hvilke av disse er å anbefale ?

 

Thrustmaster 360 Modena Spider Racing W.

 

Ikke det der i alle fall. Sjekk omtalen vår av versjonen for PS2 her:

 

http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=31

 

Bruk søkefunksjonen på forsiden vår, vi har testen en del hardware. ;)

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
eh..trust mf340 race master er noe helt annet enn gamer.noomtalen

Høh? Såvidt jeg vet har Trust ikke noe ratt som heter MF340, men det heter NF340 Race Master. Dette rattet har vi testet, og jeg gav link til omtalen. Vis gjerne til link hvis det likevel skulle eksistere, men jeg tror nok at enten du eller "Komputer for alle" har blingset litt. Bare sjekk den offisielle siden - http://www.trust.com.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...