Gå til innhold

Alkohol - hva anbefales for en som ikke har drukket før?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg fyller snart 18 år og har aldri drukket i mitt liv. Jeg bare lurer på om det er noen her som har forslag til ei jente som ikke er kjent med alkohol i det hele tatt, for jeg skal feire bursdagen min og da tenker jeg at jeg ikke kan ha noe for sterkt heller med tanke på at det er min første gang. Jeg har bare smakt litt vin som jeg fikk av mamma men selvfølgelig er det ingen virkning. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Var 18 selv da jeg begynte å drikke alkohol.

Tipset mitt er vel å holde seg til rusbrus og lignende, og holde seg unna sterke saker (sprit osv). 

Første gang du drikker alkohol vil jeg tru det holder med noen enheter rusbrus.

 

Så får kose deg på bursdagen din, og gratulerer med dagen som kommer! :)

Lenke til kommentar

Punkt 1 må være å finne eit eller anna som du kanskje liker.

Kor sterkt det du drikker er vil være av mindre betydning så lenge du er bevist på kor fort du drikker, slik at du får med deg graden av alkoholpåvirkning og kan regulere kor mykje du drikk basert på dette. Det viktigaste er å ikkje gløyme seg utpå kvelden når du alt er litt full og gir litt faen og vil ha meir alkohol fort. Her er det også ein del forskjell frå person til person kor fort ein i det heile tatt klarer å drikke utan å gjere ein ordentleg og bevist innsats.

 

Andre ting som har stor betydning er kor lenge du planlegg at du skal drikke.

Ei vanleg vinflaske er sikkert rikelig på ein kosekveld heime hos nokon, men det er nok for mykje om du skal ha eit lite vorspiel og så gå på byen før det blir for seint, og det er nok samtidig for lite om du skal drikke frå kl 18 til kl 06.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...