Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Windows XP & "Synkronisering" Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et problem jeg håper noen kan hjelpe meg med..

 

Når brukere logger på/av m Windows XP via et domene skal den synkronisere "hjemmeområdet". Dette er helt unødvendig og tar lang tid etter hvor mye hver enkelt bruker har lagra på hjemmeområdet..

 

Har noen peiling på åssen jeg kan få disabla dette ?

 

Jeg har vært inne i group policy å disabla et par ting der men uten hell

"Syncronize all offline files when logging on"

"Syncronize all offline before logging off"

"Syncronize all offline files before going suspend"

 

Dette hjalp heller ikke..

 

Håper noen der ute kan hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis serveren din er rett satt opp, skal ikke dette normalt ta så lang tid, i og med at det kun er endrede data som trengs å oppdateres. Hvis pålogging er tregt i tillegg, så har du problemer med dns og activedirectory.

 

Uansett, hvis dette ikke er tilfelle, kan du kjøre run-> gpedit.msc både på serveren og klientmaskinene. Den lokale sikkerhetspolicyen blir overstyrt av serveren (såvidt jeg husker :p), så du må nok inn på den for å endre.

 

Håper dette var til noe hjelp.

Lenke til kommentar
Hvis serveren din er rett satt opp, skal ikke dette normalt ta så lang tid, i og med at det kun er endrede data som trengs å oppdateres. Hvis pålogging er tregt i tillegg, så har du problemer med dns og activedirectory.

 

Uansett, hvis dette ikke er tilfelle, kan du kjøre run-> gpedit.msc både på serveren og klientmaskinene. Den lokale sikkerhetspolicyen blir overstyrt av serveren (såvidt jeg husker :p), så du må nok inn på den for å endre.

 

Håper dette var til noe hjelp.

Vi kjører NT 4.0 server. Tror ikke gpedit.msc er tilgjengelig i NT 4.0 ? Skal sjekke nu!

Lenke til kommentar
Hvis serveren din er rett satt opp, skal ikke dette normalt ta så lang tid, i og med at det kun er endrede data som trengs å oppdateres. Hvis pålogging er tregt i tillegg, så har du problemer med dns og activedirectory.

 

Uansett, hvis dette ikke er tilfelle, kan du kjøre run-> gpedit.msc både på serveren og klientmaskinene. Den lokale sikkerhetspolicyen blir overstyrt av serveren (såvidt jeg husker :p), så du må nok inn på den for å endre.

 

Håper dette var til noe hjelp.

Vi kjører NT 4.0 server. Tror ikke gpedit.msc er tilgjengelig i NT 4.0 ? Skal sjekke nu!

Nope, det tror ikke jeg heller at den er :)

Endret av TunK
Lenke til kommentar
Om man lagrer noe på desktopen eller ikke, den synkroniserer uansett..

Den synkroniserer alle filene hver enkelt bruker har lagra på hjemmeområdet sitt ved hver avlogging

Høres merkelig ut.. den skal jo bare oppdatere de filene som er endret, da? Har du prøvd å synkronisere tiden mellom tjeneren og klientmaksinene? (net time \\server /set) Endringer lagres vel i ntuser.dat filen med et tidsstempel ellerno, så hvis tiden mellom dem varierer, kan dette kanskje medføre noen problemer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...