Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privatisteksamen psykologi 1 - trenger gode råd


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal ha eksamen i psykologi 1 nå om ca 1 mnd. Har 5 i faget fra før av, men ønsker 6. Lurer egentlig bare på om noen kan dele "typiske" temaer man kan få. Kan det meste som står i boken, men sliter litt med å lese på kapitlet om nervesystemet, sansenes oppbygging osv.. Klarer ikke å tenke meg til at jeg kan få det til tema. 

 

Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg skal ha eksamen i psykologi 1 nå om ca 1 mnd. Har 5 i faget fra før av, men ønsker 6. Lurer egentlig bare på om noen kan dele "typiske" temaer man kan få. Kan det meste som står i boken, men sliter litt med å lese på kapitlet om nervesystemet, sansenes oppbygging osv.. Klarer ikke å tenke meg til at jeg kan få det til tema. 

 

Setter stor pris på svar!

 

Jeg fikk det hvertfall ikke. Kan du tenke deg at du kan koble det til andre kompetansemål, for eksempel knyttet til læring? Persepsjon? Det kan være du får det, men da tror jeg du er maks uheldig. Var livredd for å få dette temaet selv, men slapp det :) 

Lenke til kommentar

Du bør lese på alle kompetansemålene, eller ihvertfall ha noen notater til hvert kompetansemål, ettersom de i teorien er like viktige :) Typiske temaer er imidlertid læring (!), psykisk helse (særlig kriser og stress), personlighet (veldig viktig) og persepsjon. 

Masse lykke til!

Kan også tilføye at pepsimax94 som kommenterte over meg hadde noen veldig gode tips til eksamen, deriblant å koble kompetansemålee til hverandre, og å klare å se sammenhengen i faget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...