Gå til innhold

IT-utdanning fagskol, Noroff, Treider osv.


Mrmulti

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Pr dags dato er jeg lærling i IKT-servicefag, jeg vurderer etter fullført fagbrev eventuelt ved-siden av læretiden å ta fagskole innen drift og sikkerhet, nettverkadministrator eller nettverk og IT sikkerhet.

Eller muligens høyere utdanning. Når jeg nevner dette for sjefen min, virker han oppgitt og sier jeg bare burde jobbe og heller ta sertifisering. Jeg regner egentlig med at han har rett(da han er en av de smarteste jeg har møtt i livet), men personlig ønsker jeg høyere utdanning siden jeg da blir den første i familien(ikke relevant til spørsmålet) selv-om jeg alt er den eneste i familien med utdanning. 

 

Så spørsmålet er er Noroff, Treider og slike aktører verdt pengen hvis jeg velger å ta utdanning ved en av de instituttene? Hva lønner seg i IT-bransjen? Best å bare kjøre på med sertifisering fra egen lomme hos aktører som Glasspaper?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei! :)

 

Pr dags dato er jeg lærling i IKT-servicefag, jeg vurderer etter fullført fagbrev eventuelt ved-siden av læretiden å ta fagskole innen drift og sikkerhet, nettverkadministrator eller nettverk og IT sikkerhet.

Eller muligens høyere utdanning. Når jeg nevner dette for sjefen min, virker han oppgitt og sier jeg bare burde jobbe og heller ta sertifisering. Jeg regner egentlig med at han har rett(da han er en av de smarteste jeg har møtt i livet), men personlig ønsker jeg høyere utdanning siden jeg da blir den første i familien(ikke relevant til spørsmålet) selv-om jeg alt er den eneste i familien med utdanning. 

 

Så spørsmålet er er Noroff, Treider og slike aktører verdt pengen hvis jeg velger å ta utdanning ved en av de instituttene? Hva lønner seg i IT-bransjen? Best å bare kjøre på med sertifisering fra egen lomme hos aktører som Glasspaper?

 

Hei, jeg er IKT-lærling nå og tar fagbrevet i sommer.

 

 

Sommeren 2017 tok jeg MCSA Office 365 (70-346 og 70-347)

 

fullført første sertifisering på windows server 2016 (70-740)  februar i år. 

 

jeg holder nå på med MCSA Server 2016  + azure (70-553) (MCSE)

 

hvis du leser svarene på tråden min virker det som personlig egenskaper + sertifisering / erfaring stiller sterkere en 'høyere'  fagskoleutdanning.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1806999

Endret av Lars Jørgen Nilsen
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei! :)

 

Pr dags dato er jeg lærling i IKT-servicefag, jeg vurderer etter fullført fagbrev eventuelt ved-siden av læretiden å ta fagskole innen drift og sikkerhet, nettverkadministrator eller nettverk og IT sikkerhet.

Eller muligens høyere utdanning. Når jeg nevner dette for sjefen min, virker han oppgitt og sier jeg bare burde jobbe og heller ta sertifisering. Jeg regner egentlig med at han har rett(da han er en av de smarteste jeg har møtt i livet), men personlig ønsker jeg høyere utdanning siden jeg da blir den første i familien(ikke relevant til spørsmålet) selv-om jeg alt er den eneste i familien med utdanning. 

 

Så spørsmålet er er Noroff, Treider og slike aktører verdt pengen hvis jeg velger å ta utdanning ved en av de instituttene? Hva lønner seg i IT-bransjen? Best å bare kjøre på med sertifisering fra egen lomme hos aktører som Glasspaper?

Hei ble du noe klokere på det her på et eller annet mystisk vis? Lurer akkurat på det samme og eneste andre temaet jeg fant her var for 4 år siden og alle "hate" på det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei ble du noe klokere på det her på et eller annet mystisk vis? Lurer akkurat på det samme og eneste andre temaet jeg fant her var for 4 år siden og alle "hate" på det.

 

Hei,

 

Jeg har hvertfall gått IKT servicefag, vært lærling og gått rett ut i jobb. Jeg var dog litt heldigere enn vanlig og gikk rett ut i sysadmin stilling. Har nå etter 3 år i firmaet valgt at jeg vil prøve meg på en fagskole samtidig som jeg jobber for å få fylt inn litt hull, og få et innblikk fra andres øyne enn mine egne mtp at jeg er veldig selvlært. Valget falt da på Noroff. Spent på hvordan det blir, men har forøvrig inntrykk av at dette ikke er nødvendig mtp jobbtilbud. Innen IT er veldig mye erfaringsbasert. 

Endret av Dapp47
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...