Gå til innhold

Forbrukerrådet anklager Nintendo for brudd på angrerettsloven


Anbefalte innlegg

Hvorfor kjøpe et spill du ikke har lyst på da? Bare å kjøpe spill du vil ha, så trenger du ikke levere noe tilbake.

Det at man kan klage etter å ha spilt gjennom spill på steam er jo bare tullete.

Du kjøper ikke en bil for å kjøre på jobb, og så levere den tilbake etterpå.

Greit spørsmål, men det er iblant sånn at en kjøper et spill og så er det helt ræva mye feil med spillet. F.eks Arkham knight på pc, og til en viss grad gta v på PS3 og Xbox 360 om du kjøpte digitalt. Gta v var i mitt tilfelle utspillbart da bygninger poppet opp midt i veien, bruer viste ikke så bare ut som du kjørte rundt i the jetsons siden biler kjørte rundt i løse lufta. Etter 2 formateringer av PS3 harddisk og noen patch et funket det bedre men Sony nekta å la meg kansellere. Kompis med samme type feil med 360 versjonen fikk kansellere kjøpet av ms uten noe mer.

 

Det er type grunner til at jeg vil kansellere. Om jeg brenner meg på et spill som iallfall leverer på det tekniske så er det greit, er ikke noe jeg sutrer for mye over, men når spillene ikke fungerer som de skal så klager jeg.

 

Steam lar deg spille i 2 timer om jeg husker rett.

 

Men selve saken handler om at Nintendo ikke lar deg avbestille noe du har forhåndsbestilt før du har mottatt spillet, og det er utrolig dårlig kundeservice. Forresten så er det med 3ds og minikonsollene og manglende psu også ganske irriterende. Kjøpte en i mini snes i gave og var ikke klar over at den kun kom med usb tilkobling. Stod nok på eska men er ikke det første jeg sjekker om konsollen kommer med psu.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit spørsmål, men det er iblant sånn at en kjøper et spill og så er det helt ræva mye feil med spillet. F.eks Arkham knight på pc, og til en viss grad gta v på PS3 og Xbox 360 om du kjøpte digitalt. Gta v var i mitt tilfelle utspillbart da bygninger poppet opp midt i veien, bruer viste ikke så bare ut som du kjørte rundt i the jetsons siden biler kjørte rundt i løse lufta. Etter 2 formateringer av PS3 harddisk og noen patch et funket det bedre men Sony nekta å la meg kansellere. Kompis med samme type feil med 360 versjonen fikk kansellere kjøpet av ms uten noe mer.

 

Dette var problemer som ble godt dokumentert i tidlige tester av spillene.

 

Steam lar deg spille i 2 timer om jeg husker rett.

 

Om du ikke kommer med en grunn til angring. I de fleste tilfeller lar de deg angre etter å ha spilt langt mer.

 

Men selve saken handler om at Nintendo ikke lar deg avbestille noe du har forhåndsbestilt før du har mottatt spillet, og det er utrolig dårlig kundeservice. Forresten så er det med 3ds og minikonsollene og manglende psu også ganske irriterende. Kjøpte en i mini snes i gave og var ikke klar over at den kun kom med usb tilkobling. Stod nok på eska men er ikke det første jeg sjekker om konsollen kommer med psu.

 

Dette virker da bare som dårlig planlegging fra kundens side.

Det å forvente at alt skal være perfekt fra dag 1 er umulig slik spill designes nå.

Igjen lurer jeg på hvorfor man vil kjøpe noe før man vet om det er verdt noe?

Det kommer jo hundrevis av tester opp dagen spillet er ute, spillet mottar patcher, og ved online spill vil serverne ofte ha problemer i starten. Det er rett og slett mye smartere å vente en liten stund.

Lenke til kommentar

Trolling kan defineres som «å lokke andre inn i meningsløse og endeløse diskusjoner [som ikke handler om temaet og sløser bort tid]».

 

Om du ikke ser sammenhengen mellom forhåndsbestilling, og det å forhåndsbestille et spill så er det ikke rart du tror det er trolling.

Men kommentarene mine omhandler nøyaktig et punkt som bringes opp av tema.

Hvorfor forhåndsbestille noe du ikke tror du vil ha?

Lenke til kommentar

 

Greit spørsmål, men det er iblant sånn at en kjøper et spill og så er det helt ræva mye feil med spillet. F.eks Arkham knight på pc, og til en viss grad gta v på PS3 og Xbox 360 om du kjøpte digitalt. Gta v var i mitt tilfelle utspillbart da bygninger poppet opp midt i veien, bruer viste ikke så bare ut som du kjørte rundt i the jetsons siden biler kjørte rundt i løse lufta. Etter 2 formateringer av PS3 harddisk og noen patch et funket det bedre men Sony nekta å la meg kansellere. Kompis med samme type feil med 360 versjonen fikk kansellere kjøpet av ms uten noe mer.

 

Dette var problemer som ble godt dokumentert i tidlige tester av spillene.

 

Steam lar deg spille i 2 timer om jeg husker rett.

 

Om du ikke kommer med en grunn til angring. I de fleste tilfeller lar de deg angre etter å ha spilt langt mer.

 

Men selve saken handler om at Nintendo ikke lar deg avbestille noe du har forhåndsbestilt før du har mottatt spillet, og det er utrolig dårlig kundeservice. Forresten så er det med 3ds og minikonsollene og manglende psu også ganske irriterende. Kjøpte en i mini snes i gave og var ikke klar over at den kun kom med usb tilkobling. Stod nok på eska men er ikke det første jeg sjekker om konsollen kommer med psu.

 

Dette virker da bare som dårlig planlegging fra kundens side.

Det å forvente at alt skal være perfekt fra dag 1 er umulig slik spill designes nå.

Igjen lurer jeg på hvorfor man vil kjøpe noe før man vet om det er verdt noe?

Det kommer jo hundrevis av tester opp dagen spillet er ute, spillet mottar patcher, og ved online spill vil serverne ofte ha problemer i starten. Det er rett og slett mye smartere å vente en liten stund.

Hahahaha ok. Du er faktisk et troll, eller bare en sinnsykt sær person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...