Gå til innhold

Raptor guide


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Jeg skal snart ha 2 stk WD Raptor i Raid-0 og som jeg skal ha som systemdisk.

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gå frem for og legge inn Windows Xp og få det til og gå knirkefritt.

 

Jeg har ett Asus Asus A7N8X Deluxe og lurer på om dette funker og sette disse diskene i Raid-0 på det uten og kjøpe et kontroller kort.

 

Må jeg ha raid drivere? Må jeg ha noe spessielle oppdateringer? hva må jeg ha?

 

Så det jeg ber om er om dere kan skrive en liten guid steg for steg om hvordan jeg kan 2 stk WD Raptor i Raid-0 som jeg skal ha som systemdisk.

 

 

Mvh Clone Baby :sleep:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare følger User´s Manual, og kobler diskene. Så går du til BIOS og sjekker at SerialATA-controller er slått på, og evt. saver det. Så starter du maskinen på nytt, og holder nede ctrl H (tror jeg det var.. sjekk hva som kommer opp). I RAID sin BIOS kjører du set up programmet, og siden du skal ha raidet til systemdisk så er det gjennomsnittleg små filer, så det passer bra å sette striping til 16. Hvis du er tvil så kjører du denne setup til du er fornøyd.

Etterpå behandeler du diskene som en disk (du ser ikke annet enn en disk på ca 70 Gig). Kjør fdisk, partisjoner og formater. Eller sett inn WindowsXP (hvis det er den du har) og ordne allt under setup der.

 

Lykke til :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...