Gå til innhold

Gjeld på 160.000 kr, mulig å få slettet restgjelden?


Anbefalte innlegg

Jeg tok et forbrukslån i 2012 på 90.000 kr.  Idag har den summen rentet seg opp til rundt 160.000 kr pga. skyhøy rente.

Jeg har betalt 53.000 kr i renter på den gjelden. Såvidt jeg kan se har ingenting gått inn til å betale orginalbeløpet på 90.000 kr.

 

Pga. min livssituasjon på den tiden så måtte jeg slutte i jobben og gikk betraktelig ned i inntekt.

På samme tid ble jeg idømt å betale flere hundre tusener i erstatning i forbindelse med en rettsak mot meg.

 

Siden erstatningsbeløpet er noe jeg er idømt i retten, så har de førsteprioritet på det jeg har igjen etter trygd. Derfor er det ingenting igjen til kreditor som krever inn forbrukslånet på 90.000 kr.

Tror namsmannen har holdt utleggsforretning 3 ganger nå på det forbrukslånet, og sist gang var det ingenting å hente så saken min er satt til "overvåking" som i bunn og grunn betyr at de har gitt litt opp.

 

Jeg har nå fått tilbud om å låne 70.000 kr av bestemoren min for å nedbetale gjeld. 70.000 kr er ikke nok til å dekke hele forbrukslånet på 160.000 kr.

 

 

Så er spørsmålet; Tror dere det er sannsynlig at kreditor og banken som utbetalte forbrukslånet vil inngå en avtale med meg om at jeg betaler inn 70.000 kr mot at hele restgjelden + rentene blir slettet? 70.000 kr er isåfall det eneste de vil få på lang tid siden erstatningskravet gjør et stort innhogg i trygden min hver måned. Den blir jeg å bruke flere år på å nedbetale.

 

Er det noen som har erfaring med å få slettet restgjeld?



Anonymous poster hash: 3aec8...5fc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...