Gå til innhold

Test av Hitachi Travelstar 7K60


knut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere skriver mye rart i disse testene.... Tenkt å sette opp at disken KUN finnes i 60GB størrelse som et MINUS...  :no:

 

Jeg mener, de som ønsker max ytelse i en laptop vil jo ikke ha en disk på 30GB?  :scared:

Hvorfor ikke? jeg har personlig ikke behov for 60GB lagring i en laptop. Og jeg har ingen interesse i å betale 2500 kr for en harddisk. Hvis jeg kunne fått den samme ytelsen i en 30GB disk og betalt 1500 hadde jeg gledlig gjort det. Det tror jeg mange andre ville gjort og, hvorfor tror du så mange kjøper Raptor harddisker som bare er på 37 GB. Det er både på grunn av ytelsen og at de koster ca 1000 kr. Jeg vil ikke tro så mange kommer til å den nye 73GB versjonen som nå koster 2500 kr. Det er på grunn av at den er for dyr, og det er ikke alle som har så stort behov for 73GB med så rask lagring, da er det mer hensiktsmessig å kjøpe en 250GB harddisk som da faktisk er billigere, selvfølgelig er den tregere, men enkelte kompromisser må gjøres.

Lenke til kommentar
Konge disker dette her, men er de bra nokk til å brukes i stasjonære pc'er?

 

Er sugen på en siden er så stille lissom :dribble:

Nei ikke å anbefale å gjøre det! En gjennomsnittelig 7200 rpm desktop harddisk har over dobbelt så høy ytelse i (PCmark2002) som 7K60!

 

Kjøp en Seagate 7200.7 disk. Mye raskere, mye rimeliger og veldig stille!

Lenke til kommentar
Jeg får selv disse resultatene, og er meget fornøyd:

 

CPU: 4970

RAM: 4554

HDD: 946 :green:

 

Maskinen er en Dell I8600 med 1,5ghz pentium-m, harddisken i testen og ddr333 ram.

 

Jeg er forøvrig helt enig i testen. Stille, og meget god ytelse. Blir derimot varm, men dette plager ikke meg.

Wow! Det er jo utrolig! :thumbs: Hvordan har du partisjonert disken da? Jeg får 350 poeng med den søpple disken som fulgte med min Dell 500m.

Lenke til kommentar
Sitter her med en Dell Inspiron 8600 med Hitachi Travelstar 7K60. Maskina er tilnærmet lydløs. Må nesten legge øret til undersiden av maskinen for å høre noe støy. Noe vibrasjon er det iallefall ikke. Så det med vibrasjon er nok bare et problem i de tynneste maskinene.

Evt dårligste maskinene - ingenting å klage over i min 26,7 mm tykke IBM T40p heller :)

 

Godt fornøyd med både disk og maskin jeg også!

Lenke til kommentar
Jeg får selv disse resultatene, og er meget fornøyd:

 

CPU: 4970

RAM: 4554

HDD: 946 :green:

CPU 4936

Memory 4329

HDD 908

 

uten å gidde å gjøre noen verdens ting for å få resultatene opp, ikke avslutte Opera eller noe av det andre som kjørte på boksen.

 

T40p

1,6GHz P-M

512MB

60GB 7200rpm

 

skal poste et resultat til senere hvis det endrer seg noe særlig ved litt mer optimale kjøreforhold :)

Lenke til kommentar
Jeg får selv disse resultatene, og er meget fornøyd:

 

CPU: 4970

RAM: 4554

HDD: 946  :green:

 

CPU 4936

Memory 4329

HDD 908

 

uten å gidde å gjøre noen verdens ting for å få resultatene opp, ikke avslutte Opera eller noe av det andre som kjørte på boksen.

 

T40p

1,6GHz P-M

512MB

60GB 7200rpm

 

skal poste et resultat til senere hvis det endrer seg noe særlig ved litt mer optimale kjøreforhold :)

Hadde en liten reboot nå, det gav:

 

CPU: 5166

Mem: 4649

HDD: 917

 

Var jo litt å hente på omstarten og avsluttingen av programmer ;-)

Lenke til kommentar
Dere skriver mye rart i disse testene.... Tenkt å sette opp at disken KUN finnes i 60GB størrelse som et MINUS... :no:

 

Jeg mener, de som ønsker max ytelse i en laptop vil jo ikke ha en disk på 30GB? :scared:

Ville ikke trukket for det, men jeg hadde gjerne tatt en 30GB-disk hvis jeg kunne fått det til min... Disk har jeg likevel nok av eksternt, så trenger ikke masse intern disk i en bærbar (har vel ca 38GB ledig nå, og har ikke prøvd å spare noe særlig heller siden jeg har nok (MS-filosofi, liker det ikke, men det er jo enkelt da).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har en Dell Inspiron 8100, med en 60GB 5400rpm-disk som tok kvelden i går. Jeg har mest lyst til å kjøpe meg en ny bærbar, Tundra 1557x. Denne maskinen har, i følge PSdata, en 80GB 4200rpm-disk. Jeg tenkte derfor å kjøpe en 7k60 i tillegg, for å sette inn i Tundra'n. Deretter kan jeg sette den medfølgende 80giger'n i Dellen, for så å selge den/gi den til noen andre i familien.

Vil dette by på noen problemer? Er det noe vanskelig ingrep?

 

mail meg gjerne på [email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...