Gå til innhold

Win 8 kontra win 10 når registry er ødelagt


Anbefalte innlegg

HP Support har kommet med følgende påstand:

PCen er opprinnelig levert med win 8 og kan derfor ikke installere win 10 selv om jeg har brukt og oppdatert PCen til win 10 for 1,5 år siden og den fungerte perfekt. Årsaken er at en på HP Print Support skulle legge inn en ny driver på en HP printer som ikke fungert på denne PCen. HP Print kjørte remote access og ved restart fungert ikke lyd kort eller internett samt at noen programmer ikke startet etterpå.

Spørsmålet mitt er derfor følgende:

Dette etter å vært på PCen med remote access i over 1,5 timer.

Når det høyst sannsynlig er gjort endringer i Registry , vil da en reinstallasjon av win 8 løse problemet som ikke ble løst med reinstallasjon av win 10?

Noen som har erfaring med enne problemstillingen?

 

Jeg tror at HD må skiftes for å løse dette, da en reinstallasjon av OS ikke løser problemet.

Håper på raskt svar, på forhånd takk for svar

AS

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP Support har kommet med følgende påstand:

PCen er opprinnelig levert med win 8 og kan derfor ikke installere win 10 selv om jeg har brukt og oppdatert PCen til win 10 for 1,5 år siden og den fungerte perfekt. Årsaken er at en på HP Print Support skulle legge inn en ny driver på en HP printer som ikke fungert på denne PCen. HP Print kjørte remote access og ved restart fungert ikke lyd kort eller internett samt at noen programmer ikke startet etterpå.

Spørsmålet mitt er derfor følgende:

Dette etter å vært på PCen med remote access i over 1,5 timer.

Når det høyst sannsynlig er gjort endringer i Registry , vil da en reinstallasjon av win 8 løse problemet som ikke ble løst med reinstallasjon av win 10?

Noen som har erfaring med denne problemstillingen?

 

Jeg tror at HD må skiftes for å løse dette, da en reinstallasjon av OS ikke løser problemet.

Håper på raskt svar, på forhånd takk for svar

AS

Lenke til kommentar

HP support tuller selvsagt...

Om du hadde en pc som fungerte fint og der det eneste som skulle endres var å legge til en driver for å få en HP printer til å fungere i Windows 10 så bør HP ta skylden for at dette gikk galt.

 

Når man har fjernkontroll på en pc så bør man sjekke hva man jobber med, forskjellen på Windows 8 og 10 er ganske store på innsiden og HP har jo produkter som støtter Windows 10 uten problemer, så om det er snakk om mangel på driver til printeren for Windows 10 og de skylder på at du engang i tiden hadde Windows 8 på denne pcen så mener jeg at de er langt ute og kjører.

 

Når det gjelder problemene dine er de trolig driver relaterte til hovedkortet ditt eller en lite oppdatert Windows utgave som installeres, så det kan hjelpe å laste ned siste versjon av Windows 10 : https://www.microsoft.com/nb-no/software-download/windows10 og se om ting fungerer som før, i samme slengen kan det være lurt å laste ned alt av drivere til hovedkort osv som er tilgjengelig for pcen din.

Men er dette vanskelig pga HP roter med driverstøtte ( spesielt på produkter som er noen år ) så kan det være du må spørre litt mer om hjelp her etter at du gjør et forsøk til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...