Gå til innhold

lei av å være ansatt og a4 liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! er en gutt på 22 år, jeg jobber som rørlegger på 6 året. Jeg syntes yrket er helt greit, men begynner å bli lei. lei av å opp klokka 6 hver morgen, slite ut kroppen fysisk for en helt ok lønn. [..] begynner å bli i tvil om jeg faktisk vil fortsette i dette yrket for alltid. [..] Samtidig vil jeg tjene mer penger, og få litt grei sparekonto [..]

Livet er jo kort, og vil leve mer. [..]

Det høres jo veldig slapt ut, men vil jobbe mindre,tjene mer og leve mer.

[..]

Hvorfor valgte du rørlegger til å begynne med?

Og er det noe annet som har forandret seg i tillegg, eller er det mest fordi det er en fysisk tung jobb?

Et vegvalg:

1. Om du fortsatt liker faget, men er lei p.g.a. av tunge løft: Da passer kanskje videreutdanning så du kan prosjektere og administrere i stedet for, og dermed få en mer avslappet og varierende hverdag i fremtiden.

2. Om du er lei alt sammen og vil vekk: Da må du rett og slett finne ut hva annet du liker å drive med. Hvilke interesser har du? Hvilke talenter har du? Hva liker du å pusle med? Er du kanskje nysgjerrig på noe helt nytt som du tror du kan like? Er det aktuelt å ta mer utdanning og eventuelt bli student?

Skal du jobbe mindre, men tjene mer og ha et bedre liv er du dessverre nødt til å bli mer unik:

Q6LTx71.jpg

Å starte eget selskap, begynne med utleie o.s.v. slik noen foreslår, er ikke akkurat ukomplisert. Interessen for hva enn det er man skal drive med er i hvertfall nødt til å være i bunnen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har spart 170K på et halvt år.

Har prøvd å investere litt i aksjer og kommer greit ut av det, men det blir ikke helt noe å bli økonomisk uavhengig av..

Gjør dette i ti år. Gjerne utbytteaksjer hvor utbyttet reinvesteres. Det blir penger til slutt.

Den største feilen folk gjør (meg inkludert) er at de tenker for kortsiktig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...