Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sett opp diverse servere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjører selv win 2k adv.serv. her.. testa ut win2003 (3 varianter) over 3 mnd... fikk bare deja vu-følelse av win me (tom. tcp/ip kræsja et par ganger)... dermed var det tilbake med win2k... hvis jeg var deg ville jeg satsa på en patca win 2k (adv.) server...

 

til dere som skryter av win 2003: nei.. det er ikke noe hw/sw-feil med serverene.. har alltid to servere oppe (master/slave) med samme os..og 43 klienter koblet mot..

Lenke til kommentar

DHCP og DNS er superlett å sette opp på linux. Stabilt er det og!

 

Dessuten trenger du kun en 386 eller 486 (mer er bedre men har lite å si). Last ned smoothwall eller noe hvis du vil gjøre det lett. Deretter redigerer du /etc/dhcpd.conf hvis du vil sette faste ip'r vha. dhcp/MAC, og annet. Synaxen er lettere enn html.

 

Ønsker du å bruke DNS er det bare å stappe inn i /etc/hosts

 

stikkord: 'vi'

Lenke til kommentar

DHCP.. enkelt.. lag et scoop, fyll inn ALL!!!! informasjon den ber om.. (hvis ikke vil det ikke virke) jeg fikk det til første gangen jeg prøvde.. bare les og sett det som trengs underveis.. høyreklikk->hjelp på det du ikke skjønner..

 

DNS.. er bare å installere.. du bør kansje ha et domene til det.. men det fikser du..

 

web-server (for å legge ut websider du har lagd..).. litt komplisert.. men med en times rtøkking og testing så får du det til.. det gjorde jeg :thumbup:

 

Internett deling er den samme gamle høyreklikk->del internett igjennom dette nettverkskortet..

 

Søk på en av disse bøkene (vet ikke om de fins som e-book.. gjør de sikkert..) som heter MSCE Windows 2000 / MSCE Windows 2003 server.. det holder lenge med den 2000 utgaven da du bare trenger å skjønne konseptet for det du skal gjøre..

 

Men det som er morro er å sitte å finne det ut selv.. :sleep::p

Lenke til kommentar
kjører selv win 2k adv.serv. her.. testa ut win2003 (3 varianter) over 3 mnd... fikk bare deja vu-følelse av win me (tom. tcp/ip kræsja et par ganger)... dermed var det tilbake med win2k... hvis jeg var deg ville jeg satsa på en patca win 2k (adv.) server...

 

til dere som skryter av win 2003: nei.. det er ikke noe hw/sw-feil med serverene.. har alltid to servere oppe (master/slave) med samme os..og 43 klienter koblet mot..

Har testa 2003 på en 10-12 forskjellige maskiner, og har aldri hatt de problemene du har. Win2003 kjørte stabilt på alle sammen. Den jeg bruker fast, er 2003 MER stabil enn 2000. Den står idag som dhcp og dns server på et nett med over 100 brukere, og har stått og gått uten problemer siden den ble installert.

 

Installerte du noen 3.parts drivere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...