Gå til innhold

Thunderbird problem (kan betale)


VivaNorge

Anbefalte innlegg

Har problemer med mail i Thunderbird. Det har lenge vært ett problem at enkelte undermapper ikke vises. Dvs. jeg får opp feilmeldingen:

"Den aktive operasjonen på "mappenavn" feilet. E-postserveren for kontoen xxx Doesn's exist, og så mappenavnet".

Det ble så slitsomt at jeg tenkte jeg skulle lage en ny mappe og flytte over mapper/undermapper til den, men da begynte problemet. Nå er det dryss av mapper som vises i svak skrift. Mailen ligger der, men hvis jeg trykker på den eller forsøker å flytte den så forsvinner den.

Så jeg har altså flere hundremail som er forsvunnet, og lurer på om de kan gjenfinnes eller om de er tapt!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

La oss først starte med åssen mailserver / tjeneste bruker du? Kan være problemet starter hos leverandør først, evt i skytjenesten hvis det er web basert også.

Altibox. imap.altiboxmail.no

 

Det har vært ett problem jeg har jevnt og ofte. Oftest har det gått greit og starte Thunderbird på nytt, men det siste har det blitt mer og mer problemer. Dvs. mapper som ikke er synlige og slikt. F.eks. at jeg har en mappe med navn "arkiv". Men mappen er ikke synlig. Forsøker så å opprette ny mappe med samme navn og får beskjed om at den allerede eksisterer.

 

Så har løsningen vært og slette mapperooten og flytte over. Det har ofte løst problemet, men nå ble det bare tull her som sagt.

Lenke til kommentar

Holdt på i 10 timer i år. Ikke så proff på dette her. Trudde jeg hadde løst problemet, men så gikk alt bort igjen. Det er noe problemer mellom Thunderbird og webmail og at ting ikke vises riktig der. Samt at mail vises, men når de trykkes på så plutselig forsvinner de!

 

Står nå igjen trur jeg med at mailene ble slettet og også slettet fra søppelkurt og at de må gjenvinnes på den måten. Går ikke det, så er nok mailene tapt.

 

Skal ringe leverandøren nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...