Gå til innhold

i7 8700k crasher på kun 60 grader


Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp overklokket min i7 8700k. Jeg overklokket først til 4,9 Ghz på alle cores, og 1,35 voltage. Prøvde dette på 3DMark Time spy, gikk helt fint, maks temperatur på CPU'en var 54 grader, (fikk 9986 score). Jeg tenkte, jøss, dette gikk jo bra, og ettersom jeg ikke var i nærheten av farlige temperaturer så økte jeg til 5,1 Ghz, og samme voltage på 1,35. Dermed spilte jeg 15 minutter med Total War: Attila helt til det kræsja. 

 

Er dette fordi Attila er mye mer krevende enn et lite benchmarking program? CPU'en kom bare opp i 58 grader, noe som slettes ikke er mye, så jeg er ikke sikker på hvorfor. Jeg har lest på ulike nettsider at noen skrur opp til 5,3 Ghz og en voltage på 1,4, og aldri opplever crashes, selvom de har høyere temperatur enn det jeg fikk. Det må sies at jeg er nybegynner når det kommer til overklokking, men jeg lurer bare på hvorfor ikke jeg kan få frem slike resultater.

 

Specsa mine er:

 

Intel i7 8700k - NZXT Kraken X62 kjøler

MSI 1080 Ti Trio

MSI Z370 Gaming M5

Corsair DDR4 3600

 

Bruker 2 SSD'er som lagring, en Samsung M.2 960 EVO 500 GB, hvor mesteparten er installert, og en Samsung 850 Pro 1TB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...