Gå til innhold

Dårlig lyd :(


Anbefalte innlegg

Selv om jeg har lyden på full guffe så er det såvidt jeg hører noe :( Jeg har kopiert noe som jeg synes så litt rart ut, og håper kanskje noen ser noe feil her. Har kopiert fra "system information"

 

Name Creative AudioPCI (ES1371,ES1373) (WDM)

Manufacturer Creative Technology Ltd.

Status OK

PNP Device ID PCI\VEN_1274&DEV_5880&SUBSYS_20001274&REV_02\2&EBB567F&0&20

I/O Port 0x00002040-0x0000207F

IRQ Channel IRQ 11

Driver c:\windows\system32\drivers\es1371mp.sys (5.1.2501.0 built by: WinDDK, 39,75 KB (40 704 bytes), 06.12.2003 11:58)

 

 

Name ES1869 Plug and Play AudioDrive (WDM)

Manufacturer ESS Technology, Inc.

Status Error

PNP Device ID ROOT\*CPQB0AB\PNPBIOS_4

DMA Channel Channel 1

DMA Channel Channel 3

IRQ Channel IRQ 5

I/O Port 0x00000220-0x0000022F

I/O Port 0x00000388-0x0000038B

I/O Port 0x00000330-0x00000331

Driver c:\windows\system32\drivers\ess.sys (5.1.2501.0 built by: WinDDK, 61,88 KB (63 360 bytes), 06.12.2003 11:56)

 

 

Jeg synes det ser ut som jeg har to lydkort, eller noe.

 

Vet noen om det går an å kopiere på "utforsker"? Jeg har prøvd å kopiere den lange lista i venstre kolonne......altså der det står alt mulig med + og - foran, men får det ikke til. Skal sende den til en pc-doktor, skjønner dere :)

 

Håper noen skjønner noe som helst av det jeg skriver.....det gjør jeg ikke selv :cry:

 

God jul :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei stine.Har kjørt samme test som deg.fikk samme beskjed som deg "your soundcard does not support hardware buffering".Jeg har helt topplyd,lydvolum funker som det skal ,så det ser ikke ut som den varselen vi fikk ikke har noe med det å gjøre.vet ikke om dette hjelper,men gå i controlpanel/sounds&audiodevices.Se hva den sleiden står på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan noen ta en kikk på denne tråden igjen? Jeg har lyst til å fjerne den "onboard-greia" for å se om det hjeper på lyden min. Vet ikke hvordan jeg går inn i "bios" og fjerner den. Jeg lurer også på om det går an å laste ned en ny driver ellern noe til det lydkortet jeg bruker.

 

Ha det fint i romjula, alle sammen :)

Lenke til kommentar

Vet du hvilket lydkort du bruker?

 

Er det en ferdigpc du sitter på, eller kan du fortelle hva slags hovedkort det sitter i den!?

 

Og til sist, jeg regner med at du bruker Windows XP. hvis det er tilfelle så er det mulig at du kan "disable" lydkortet du ikke vil bruke gjennom Enhetsbehandling.

 

Slik gjør du;

 

Åpne kontrollpanel (for at det skal være slik jeg forklarer må du trykke "bytt til klassisk visning"), trykk på System, Finn "hardware", så trykker du på "Enhetsbehandling", og under "lyd, video blablabla" skulle du finne BÅDE

 

Creative AudioPCI (ES1371,ES1373) (WDM)

 

og

 

ES1869 Plug and Play AudioDrive (WDM)

 

eller noe som ligner.

 

høyreklikk på den av de du vil "disable" og trykk "deaktiver" eller noe slikt, jeg har engelsk versjon av winxp, men det heter vel stort sett det samme!

Lenke til kommentar

Bare siden det ikke er noen som har nevnt noe om det: det høres ut som at du hører NOE, men at det bare er veldig svakt. Hvis det du hører i seg selv er OK, kan du jo sjekke dette (aner ikke hvor nytt dette er for deg, så beklager hvis du føler deg undervurdert... :))...

 

Det er minst tre steder volumet kan være skrudd ned før lyden går ut i høyttalerne, hodetelefonene eller stereoanlegget ditt (sjekk også om det står "mute"/"demp" noen steder her).

 

1. I selve programmet som spiller av lyden. I Media Player, f.eks., har du en egen slider for dette.

 

2. I volum-innstillingene for lydkortet, nede i tray'en. Her kan det også være en generell volum-slider, i tillegg en spesifikk for wave-avspilling/digitallyd.

 

3. I kontrollpanelet, under "lyd" finner du også en generell volumknapp.

 

Som regel er (noen av) disse linket til hverandre, sånn at hvis du stiller inn en vil (noen av) de andre følge med. Men ikke alltid, vet ikke hvorfor.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...